Brněnský kreativní hub Kumst otevírá své dveře

10. 9. 2021ČTK Infoservis

Brněnský kreativní hub Kumst ode dneška po ročním pilotním provozu přechází do běžného režimu, nabídne více akcí pro veřejnost a také poradenství v podpoře podnikání. Hlavním smyslem Kumstu je poskytnout zázemí v centru Brna profesionálům z tvůrčích odvětví. Kapacita je nyní naplněná přibližně z 60 procent, brzy se budou moci nastěhovat další nájemníci.

"Hlídáme si různorodost napříč kreativními odvětvími. Díky rozmanitosti vznikají zajímavé spolupráce, nové ideje. Každý na sebe váže další profesionály," řekla ČTK principálka Kumstu Zdeňka Hubáček Kujová. V budově sídlí grafičtí a módní designéři, fotografové, zvukové či podcastové studio, videoprodukce, ilustrátor nebo nábytkář. V plánu je inkubátor pro tvůrce počítačových her.

Budova v Údolní ulici patří Vysokému učení technickému, dříve ji využívala fakulta výtvarných umění. Kumst je projektem inovační agentury JIC, kterou zřizují kraj, město Brno a čtyři univerzity. Budovu má Kumst pronajatou na osm let s opcí.

Po završení pilotního provozu se objekt více otevře veřejnosti díky kulturním i odborným akcím. Dneškem začíná opening week, tedy sedm dní, kdy nabídka pro veřejnost bude obzvlášť pestrá a reprezentativní. "Podobnou akci jsme měli v plánu už minulý rok, ale nakonec jsme ji z pochopitelných důvodů museli posunout až na letošek," uvedla Kujová s poukazem na pandemii koronaviru.

O víkendu je hlavním bodem programu prodejní trh designu za účasti lokálních tvůrců módy, kosmetiky, šperků, doplňků nebo grafiky. V neděli bude dětský den. "Z programu příštího týdne bych pozval na semináře pro začínající tvůrce, setkání herních vývojářů nebo koncert kapely VeHiBa, který je v plánu příští čtvrtek večer," doplnil komunitní kurátor David Severa.

Záměr vybudovat v Brně centrum pro kreativní a kulturní průmysly vznikl před více než deseti lety. Studie, kterou v roce 2014 připravil JIC, ukázala, že jen v brněnských firmách spadajících mezi kulturní a kreativní průmysly pracuje přes 20.000 lidí. "Jedná se třeba o designéry, architektonická studia, vydavatelství, reklamní agentury, herní vývojáře i hudební průmysl," upřesnila Kujová.

ČTK | Jakékoliv publikování nebo další šíření obsahu České tiskové kanceláře je bez písemného souhlasu Artalk z.s. zakázáno. ©ČTK