Artalk.cz

Signatáři dnes podepsali memorandum o Nákladovém nádraží Žižkov

Zúčastněné instituce a společnosti dnes podepsaly memorandum o svém podílu na úpravách Nákladového nádraží Žižkov v Praze. Zástupci pražského magistrátu, Prahy 3, ministerstva kultury, Národního filmového archivu (NFA), Českých drah, Sekyra Group a firmy Žižkov Station Development by měli do dvou let zpracovat projekty na úpravu celého prostoru včetně bytů, občanské vybavenosti a sídel různých institucí. Jde o investici zhruba dvou miliard korun. ČTK o tom dnes informoval ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD).

„Prostory Nákladového nádraží Žižkov i kolem něho je třeba zcivilizovat. Schází se více účastníků, kteří se na kultivaci a revitalizaci celého prostředí chtějí podílet. Ministerstvo kultury do projektu vstupuje proto, že by tam mělo svoji část, kam má zájem umístit sídlo Národního filmového archivu,“ podotkl Zaorálek.

Účastníci podpisem memoranda deklarují svůj zájem na opravě budovy Nákladového nádraží Žižkov, která je kulturní památkou. Zároveň mají zájem o vznik a rozvoj nového veřejného prostoru ve vnitrobloku budovy a na výstavbě městské, převážně rezidenční zástavby v okolí. Tam se plánuje také vznik parků a jejichž propojení se stávající zelení. Dopravní spojení nového centra v budoucnu obslouží nová tramvajová trať.

„Úpravy povedou ke vzniku zřejmě největšího uzavřeného veřejného prostoru s přiléhajícím náměstím a parkem v Praze. Výsledkem naší spolupráce bude vytvoření kulturně-společenských prostor celoměstského významu,“ uvedl Luděk Sekyra, předseda představenstva Sekyra Group.

Při přeměně budovy bývalého nádraží na moderní centrum se připravuje také vybudování nového školského zařízení. Čelní budova má být využita pro NFA, který do nového sídla přesune odborná pracoviště, knihovnu a Kino Ponrepo.

Dohodu o dalším využití budovy Nákladového nádraží Žižkov schválili pražští radní letos v lednu. Samotné majetkové řešení podle radního Jana Chabra (TOP 90) přijde na řadu zřejmě v roce 2022. Město v minulém volebním období schválilo, že rozsáhlou funkcionalistickou budovu odkoupí samo, nové vedení však s ohledem na nutné náklady na rekonstrukci přišlo s plánem spoluvlastnictví.

Samotný objekt má podle radního Chabra rozlohu asi 60.000 metrů čtverečních. Dodal, že náklady pro město na odkup části, kterou by mělo využívat, budou zřejmě zhruba třetinové proti původně plánované částce na odkup celé budovy. Tu určil posudek na 660 milionů korun.

Osud nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002, se řeší roky. Původně mělo ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů z demolice sešlo. Podle studie Institutu plánování a rozvoje (IPR) by na okolních pozemcích měla v budoucnu vzniknout čtvrť pro až 15.000 obyvatel.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *