TS: Maj Horn
4. 9. 2018Infoservis
Maj Horn / Školy bez stien / Kurátorka: Lýdia Pribišová / tranzit.sk, Bratislava / Výstava potrvá do 27. septembra 2018
Maj Horn
ŠKOLY BEZ STIEN
foto: Maj Horn, 2018
Kurátorka: Lýdia Pribišová
Lokálny výskum: Petra Balíková
Autori fotografií: Maj Horn, Ľubo Stacho, TASR, Ebbe Wraae
Spolupráca: Zhangbolong Liu, žiaci a pedagógovia Základnej školy Dr. Ivana Dérera na Jelenej ulici v Bratislave
Video: Braňo Bibel, Elena Rakúsová
Grafický dizajn: Ľubica Segečová
Vernisáž: 7.9. 2018, 17:00
Výstava potrvá do 27. septembra 2018
Adresa: tranzit.sk, Beskydská 12, 81105 Bratislava
Otvorené: streda – piatok, 14:00 – 19:00 / Wednesday – Friday, 2-7 pm; sobota 13:00-18:00 / Saturday, 1-6 pm
Viac informácii nájdete v prílohe, na tomto linku a na Facebooku.
Projekt a samostatná výstava dánskej umelkyne Maj Horn skúma prepojenia hry, učenia a priestory detí v rámci mesta. Vychádza z celoročného terénneho a archívneho výskumu v Bratislave, Pekingu a niekoľkých mestách v Dánsku, vrátane experimentálnej spolupráce so Základnou školou Dr. Ivana Dérera na Jelenej ulici, ktorá sa nachádza v susedstve tranzit.sk. Východiskom boli úvahy anarchistického architekta, edukátora a filozofa Colina Warda, ktorý vo svojej publikácii The Child in the City (Dieťa v meste) z roku 1979, predstavil stratégie rekultivácie a využitia verejného priestoru s použitím pojmu „školy bez múrov“. Ústrednou otázkou tu je, ako môže byť samotné mesto priestorom pre vzdelávanie detí. Jeho prístup znamená vzdelávať deti tak, aby si uvedomili, že môžu zohrávať aktívnu rolu pri formovaní svojho okolia.
Na výstave budú prezentované i výsledky workshopov realizovaných Maj Horn a Lýdiou Pribišovou spolu so žiakmi základnej školy na Jelenej ulici. Spolu sa zamerali na otázky ako: Akú rolu majú v meste deti a ich hra? Ostali v meste nejaké nevyužité miesta, kde sa deti môžu hrať voľne? A ako deti zažívajú hranice verejného / súkromného priestoru v meste?
Maj Horn (1987) je vizuálna umelkyňa pôsobiaca v Kodani, v Dánsku. Zaoberá sa verejným priestorom a komunitami, hľadaním aspektov zdieľania poznatkov, identitou a atmosférou miest.