Call for papers: Salon české a slovenské scénografie 2018 (do 1. 5. 2018)

Call for papers: Salon české a slovenské scénografie 2018 / Brno / přihlášky do 1. 5. 2018

Call for papers

Salon české a slovenské scénografie 2018:

SCÉNOGRAFICKÉ SYMPOSIUM

POLOČAS ROZPADU 4.1

25. 5. 2018, ND Reduta, Brno

Česká organizace scénografů, divadelních architektů a techniků (ČOSDAT) ve spolupráci s Institutem umění – Divadelním ústavem (IDU), slovenským Divadelným ústavem Bratislava a sdružením PRO SCENA, polským Instytut Teatralny Zbigniewa Raszewskiego a maďarským Hungary OISTAT Centre

pořádá mezinárodní diskusní symposium:

POLOČAS ROZPADU 4.1

Vzhledem k potřebě mezinárodní reflexe v kontextu divadelních kultur střední Evropy proběhne během festivalu Divadelní svět Brno jednodenní setkání českých, slovenských, polských, maďarských a německých scénografů, teoretiků a pedagogů: Poločas rozpadu 4.1.

Jedná se o čtvrté z řady odborných sympozií nad stavem, podmínkami a možnostmi současné scénografie. Cílem setkání je reflexe současné tvorby jak po umělecké stránce, tak z hlediska technologických trendů a finančních i kulturních podmínek. Symposium je určeno převážně odbornému publiku z řad scénografů, kostýmních výtvarníků, světelných / zvukových / video designérů, teoretiků a historiků divadla a studentům těchto oborů. Zároveň ale cílí i na širší veřejnost se zájmem o tuto uměleckou disciplínu. Účast na symposiu potvrdilo pět zahraničních mluvčí, kteří svými „Keynotes“ otevřou jednotlivé tematické sekce a následnou diskuzi dalších účastníků. Přihlásit je možné příspěvky, jež se mohou vztahovat k navrhovaným tématům:

  • SCÉNOGRAFIE & INSTALACE: potenciál scénografie jako výstavního objektu: jak a proč vystavovat scénografii; scénografie jako výtvarné umění; scénografie a kostým
  • SCÉNOGRAFIE & SVĚTELNÝ DESIGN: současná scénografie a světelný design ve vztahu k technologiím a multidisciplinárním postupům; materiál versus virtuální scénografie
  • SCÉNOGRAFIE & SVĚT: vztah scénografie vůči socio-politickým tendencím ve střední Evropě; environmentální a politická scénografie; divadelní versus nedivadelní prostředí; mezioborové živé akce
  • SCÉNOGRAFIE & TEORIE: teorie, terminologie, výzkum; specializace profesí: designér – programátor – operátor, scénograf – konstruktér; analýza a teoretické reflexe scénografických a kostýmních řešení

Příspěvky by neměly nepřesáhnout 30 minut. Přihlásit se mohou také kolektivy se vzájemně propojenými příspěvky. Přihlášky včetně anotací zasílejte do 1. května 2018 na níže uvedené emailové adresy. Program konference bude zveřejněn během května 2018.

prezentace autorské tvorby:

U-KAŽ & M-LUV

Součástí symposia je i večerní prezentace U-Kaž & M-Luv: Účastnící představí svou aktuální tvorbu v krátkých, 7minutových vstupech (např. 14 obrázků a 30 sekund na komentář jednoho). Pro tuto část symposia vybíráme prezentující především z uměleckých oborů, kteří mohou neformálně představit svá realizovaná i nerealizovaná scénografická díla. Cílem prezentace je seznámit se s prací mladých umělců s osobitým pohledem, tvůrčím přístupem a neobvyklými zdroji inspirace.

Důvodem zařazení prezentace U-Kaž & M-luv na večer dne konání symposia (cca 20 - 22hodin) je snaha o aktivní propojení teoretiků a praktiků divadelního (zejména scénografického) umění. Kromě zástupců jednotlivých zemí V4 a Německa dostanou prostor především čeští scénografové a teoretici (profesionálové i studenti).

Zájemce prosíme o následující informace:

  • název prezentace
  • abstrakt
  • jméno a příjmení prezentujícího (a autora děl, je-li jiný)
  • kontaktní údaje
  • (instituce)

Přihlášky prosím zasílejte na uvedené adresy do 1. května 2018:

  1. Amálie Bulandrová (Masarykova univerzita, Brno): bulandrovaamalie@gmail.com
  2. Tomáš Kubart (Masarykova univerzita, Brno): ulysses@gmail.com

Web info:

http://cosdat.idu.cz