K nové strategii vstupného v NG

NG se na svých oficiálních internetových stránkách chlubí novou strategií vstupného, avšak ve svém prohlášení neuvádí celou pravdu.

Když jsem se vypravil na výstavu Pietra Stevensa v Grafickém kabinetu Schwarzenberského paláce, byl jsem velmi mile překvapen cenou vstupného a možností navštívit i výstavu Rembrandt & Co. ve Šternberském paláci. Jedinou věcí, která zkalila mé nadšení, bylo chování jednoho ze zaměstnanců bezpečností služby, který se pasoval do role historika umění nebo alespoň poučeného laika, když se začal vyjadřovat k probíhající rembrandtovské výstavě. Velmi rychle jsem s nepředstíraným překvapením poznal, že nekriticky přebral některé názory osob, které se k výstavě vyjádřily v médiích ještě před jejím zahájením. Výstava, kterou jsem již měl tu čest vidět a musím práci všech zúčastněných pracovníků pochválit, tak podle tohoto „bezpečnostního“ mudrce není ničím jiným než podvodem, kde je jen jeden Rembrandt, další se za něj pouze vydává a vůbec to s Rembrandtem nemá nic společného. Ačkoli jsem se snažil krátce jeho názor poněkud korigovat, poznal jsem, že by to bylo pověstné házení hrachu na zeď, raději jsem to vzdal a vydal se do expozice.

Toto nemilé setkání s pracovníkem NG však mělo pokračování následující víkend, kdy jsem vyrazil do Šternberského paláce se vstupenkou za 150 Kč a s vidinou příjemně stráveného odpoledne. Po předložení vstupenky mi pracovnice NG příkrým tónem sdělila, že vstupenka již neplatí, že je nutno obě výstavy navštívit v jeden den a musím si tak koupit vstupenku novou. Můj argument, že tato povinnost není na vstupence ani na letáčku nikde napsána a dáma v pokladně Schwarzenberského mě na nic takového neupozornila, pracovnice okamžitě odmítla s tím, že ona sedí a pracuje tady, nikoli tam a neví, co mi bylo řečeno. Nakonec mi nezbylo nic jiného, než si zakoupit vstupenku novou a spravit si chuť a náladu prohlídkou výstavy.

Jsem rád, že NG má pozitivní zkušenost se svou novou politikou vstupného, za sebe však mohu říci, že já s NG, především jejími pracovníky, příliš pozitivní zkušenost nemám a mohu jen doufat, že narůstající čísla, kterými se NG ohání, nejsou dána jen tím, že se podobným způsobem jako já napálilo více lidí. K ideální podobě komunikace pracovníků NG s návštěvníkem – zákazníkem má NG stále ještě co vylepšovat.

Filip Komárek Autor se zabývá barokním malířstvím, je studentem interního doktorského studia Semináře dějin umění FF MU

______________________________________________________________

Autora textu kontaktoval 5. 3. ředitel Sbírky starého umění NG Vít Vlnas s tím, že "...nadále bude možno navštívit druhou expozici bez ohledu na datum zakoupení vstupenky kdykoliv až do termínu ukončení výstavy, tj. do 27. 5."