Artalk.cz

Nejnovější články
Inzerce

INLAND: Promýšlíme vztah venkova a současného umění

Rozhovor s Amelií López-Aranguren, členkou španělské organizace Inland, účastnící se letošní přehlídky documenta v Kasselu, připravila umělkyně Kateřina Konvalinová. Rozhovor navazuje na zápisky, které Konvalinová pořídila během své stáže v Inlandu letos na jaře a které vyšly v rubrice Bod zlomu v pondělí. López-Aranguren v rozhovoru přibližuje jak aktivity Inlandu, tak

Transhumance a putování za buen vivir

Zemědělství a obecně péče o půdu je jedno z nejzásadnějších témat dnešní doby, které se čím dál častěji objevuje i v současném umění. Oslovili jsme proto s žádostí o příspěvek do Bodu zlomu vizuální umělkyni Kateřinu Konvalinovou, která se dlouhodobě věnuje participativním projektům a ekologickému zemědělství a jež se v

Konečne Erna Masarovičová

Po výstave Vitálne formy, ktorá komplexnejšie predstavila sochársku tvorbu Juraja Gavulu, konečne vystavuje Galéria mesta Bratislavy aj ženskú autorku. Konkrétne monumentálne a šperkárske práce Erny Masarovičovej. Ivana Moncoľová jej tvorbu pozná, približuje nám ju a všíma si aj to, že ženské autorky sú v kontexte štátnych inštitúcií prezentovné iba spolu,

Kultura volí v Praze a Brně – jak dopadly předvolební diskuse?

V minulém týdnu se konaly v Praze, Brně a Ostravě předvolební diskuse se zástupci a zástupkyněmi kandidujících politických stran, kteří debatovali o stavu kultury v daných městech a představovali své vize. Sérii diskusí pod názvem Kultura volí 2022 uspořádalo České středisko Mezinárodního divadelního ústavu (ITI) již popáté. Přinášíme shrnutí diskusí

Marcel Fišer: Regiony mě vždy zajímaly nejvíc

Galerie výtvarného umění v Chebu (GAVU) si letos připomíná šedesát let od svého založení rozsáhlou výstavou mapující první desetiletí jejího fungovaní. Při té příležitosti si Václav Šafka povídal s jejím dlouholetým ředitelem Marcelem Fišerem o koncepci a programových strategiích této významné regionální galerie. Ředitelem Galerie výtvarného umění v Chebu jste

Návraty k bodu nula

Recenzia Petra Megyešiho reflektuje štvrtý ročník výstavy súčasného umenia a archeológie Artrooms Moravany. Tohtoročná téma Nulový bod má byť poctou Venuši z Moravian – najstaršiemu dokladu výtvarného prejavu na území Slovenska. Návraty k bodu nula Medzinárodná rozsiahla výstava Artrooms Moravany 4 – Nulový bod v Kaštieli v Moravanoch nad Váhom je poňatá nielen

Nové světy s pochybnou minulostí

Aktivity německé sběratelky umění Julie Stoschek toto léto rozhýbaly mediální a umělecké vody. A to jednak kvůli článku v The New York Times, který obšírně popsal zapojení firmy sběratelčina pradědečka do druhé světové války na straně NSDAP; a jednak kvůli velké výstavě WORLDBUILDING: Gaming and Art in the Digital Age, která

CJCH 2022: Vojtěch Radakulan 

Poslední – pátý – příspěvek ze série představující letošní finalistky a finalisty Ceny Jindřicha Chalupeckého 2022 se ve formě rozhovoru vedeném kurátorem Janem Freibergem věnuje Vojtěchu Radakulanovi, který ve své tvorbě propojuje architektonické a sochařské vzdělání s videoinstalacemi, postavenými často na 3D interaktivní počítačové grafice. Když jsi před pěti lety dokončoval