Artalk.cz

Domen Ograjenšek

Domen Ograjenšek je spisovatel, kurátor a kritik umění, žijící v současné době ve Vídni. Pravidelně přispívá do slovinského časopisu o teorii současného umění Šum, v němž pracoval i jako redaktor, a přednáší o současném umění, teorii umění a pop kultuře pro Muzeum současného umění Metelkova (MSUM), Mezinárodní centrum pro grafické umění v Lublani (MGLC), Galerii Škuc, PhaseBook Praha a Mezinárodní festival počítačového umění (IFCA) v Mariboru.

Muzeum umění Olomouc

Patří k nejvýznamnějším institucím svého druhu v České republice, a to nejen z hlediska počtu spravovaných sbírkových předmětů (cca 185 000), ale také po stránce odborného záběru a výstavního programu. Výtvarnou kulturu od nejstarších dob po současnost představuje ve třech objektech: Arcidiecézní muzeum Olomouc (16 výstavních sálů a 300 uměleckých skvostů z 11. až 18. století, trezorové poklady olomouckých arcibiskupů, národní kulturní památka Přemyslovský hrad), Muzeum moderního umění (výtvarná kultura 20. a 21. století v 5 výstavních sálech, dlouhodobé tematické expozice moderního umění, krátkodobé výstavy významných současných umělců z ČR i zahraničí) a Arcidiecézní muzeum Kroměříž (Správa, ochrana a prezentace sbírek Arcibiskupského zámku v Kroměříži, které se řadí k nejhodnotnějším kolekcím svého druhu ve světovém měřítku).

Boris Ondreička

Narozen 1969, je kurátor (TBA21, Vídeň), umělec, autor a zpěvák. V současnosti kurátoruje probíhající projekt Otázka vůle pro Nadaci otevřené společnosti v Bratislavě.

Jana Oravcová

Je historička umenia, kurátorka a umelecká kritička. Vyštudovala Vedu o výtvarnom umení na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila v Slovenskej národnej galérii, Sorosovom centre súčasného umenia / Nadácii - Centrum súčasného umenia, na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (Centrum výskumu - Sekcia vizuálnych a kultúrnych štúdií). V súčasnosti pracuje ako redaktorka časopisu Designum. Je autorkou publikácii Ekonómie tela v umeleckohistorických a teoretických diskurzoch (2011) a Mocné ženy alebo ženy moci? Vizuálna kultúra, reprezentácia, ideológia (2014).

Jana Orlová

Jana Orlová (*1986) je teoretička, performerka a básnířka. Souběžné teoretické a umělecké zázemí jí umožňuje fungovat i jako kurátorka či kritička. Její poezie byla přeložena do mnoha jazyků včetně hindštiny a čínštiny. V rámci výzkumu se zaměřuje na performance art a hraniční umělecké formy.

Kristína Országhová

Kristína Országhová je doktorandkou na Karlovej univerzite v Prahe na Fakulte sociálnych štúdií v odbore sociológia. V minulosti študovala na HKU University v Utrechte a spolupracovala na mnohých projektoch inštitúcie BAK – basis voor actuele kunst. Medzi rokmi 2017 až 2019 bola vizuálnou redaktorkou angažovaného kultúrno-spoločenského mesačníka Kapitál. Podieľala sa na niekoľkých výstavných projektoch a prednáškach siete tranzit. Publikuje v českých a slovenských médiách so zameraním na umenie a kultúru s prepojením na spoločenské dianie. V súčasnosti sa zaoberá štúdiom športových komunít a predovšetkým otázkou vzťahovosti v ich kontexte, rozvojom alternatívnej pedagogiky a prepájaním metód sociologického a umeleckého výskumu.

Sabína Orthová

Narodená 1989, vyštudovala fotografický dizajn a ďalej študuje teóriu interaktívnych médií na Masarykovej univerzite v Brne. V umeleckej tvorbe sa venuje umeniu nových medií a konceptuálnemu umeniu. Vo svojej teoretickej činnosti sa hlavne zameriava na problematiku temporality a site specific.