TZ: Město Svitavy má posílit a odlišit nová vizuální identita. Vzejde z designérské soutěže, kterou pořádá Czechdesign

Město Svitavy má posílit a odlišit nová vizuální identita. Vzejde z designérské soutěže, kterou pořádá Czechdesign / Svitavy / 4. 9. 2019

Dosavadní logo se v komunikaci města neujalo. Nová identita má město reprezentovat, odlišit, promlouvat současným vizuálním jazykem a sloužit obyvatelům. Vzejde z uzavřené soutěže, jejíž výsledky budou známy v říjnu. 

Svitavy leží v Pardubickém kraji na pomezí Čech a Moravy. Typické náměstí s podloubím, obklopení přírodou, sportovní charakter města, to vše přispívá k příjemné atmosféře sídla s téměř 17 tisíci rezidenty.

Svitavy aktuálně ke komunikaci využívají jak heraldický symbol zobrazující bránu a hlavu tura, tak logo, které má znázorňovat podloubí. Funkci ucelené identity ale tyto prvky neplní, logo není detailně rozpracované, v praxi se neujalo a není jednotně používané.

“Město Svitavy chceme prezentovat současným vizuálním jazykem tak, abychom se odlišili od dalších měst, zejména těch, které se nacházejí v našem regionu. Našim obyvatelům nabízíme velmi příjemné místo k životu s bohatým, zejména sportovním vyžitím ve městě i v jeho okolí. Nad potřebou nového jednotného vizuálního stylu panuje ve městě silná shoda. Nejsme klasické turistické město, ale návštěvníkům máme také co nabídnout. Na novou vizuální identitu se těšíme a věříme, že s pomocí našeho Městského informačního centra a kulturních organizací se nám jej povede dobře implementovat do struktury celého města tak, aby sloužilo všem jeho obyvatelům, ” komentuje záměr David Šimek, starosta města Svitavy.

Zástupci města se rozhodli najít novou vizuální identitu prostřednictvím soutěže, s organizací se obrátili na Czechdesign.

„Usilujeme o vytvoření jednotné vizuální komunikace našeho města. Na agenturu Czechdesign jsme se obrátili jako na odborného garanta v celé věci. Výběr a realizaci nového loga a dalších grafických prvků vlastními silami vnímáme jako značné riziko a rádi bychom se vyvarovali nezdařilým soutěžím nebo špatným příkladům ostatních měst. Tato spolupráce je pro nás zárukou transparentního a profesionálního procesu, který nám umožní oslovit vhodné designéry a získat očekávané výstupy,“ doplňuje Petr Šmerda, vedoucí Městského informačního centra Svitavy.

Uzavřená soutěž probíhá od srpna do října, kdy bude nová vizuální identita představena veřejnosti. Všichni účastníci obdrží skicovné a vítěz zakázku na řešení jednotné vizuální identity včetně licence.