Artalk.cz

denní tisk 8. 4. 2019

Jan H. Vitvar napsal v Respektu komentář o díle Anny Hulačové, k němuž mu dal impulz článek o této umělkyni, jenž vyšel v předminulém týdnu v The New York Times. Vitvar rekapituluje zahraniční úspěchy umělkyně –  na veletrzích, ale i v mezinárodně uznávaných výstavních domech (Nadace Louis Vuitton v Paříži) –  a zamýšlí se nad důvody katapultace Hulačové do mezinárodního uměleckého světa. Podle žurnalisty je to zejména její regionální autenticita, díky níž jsou její díla výjimečná.

V rubrice Kultura časopisu Týden píše Klára Čikarová o výstavě Od Aut po Ženy, retrospektivě ilustrátora Káji Saudka, jež zahrnuje všechny jeho polohy tvorby, od té erotické až po ilustrace k dětským knihám a časopisům. Výstava se koná v Tančícím domě.

V časopisu Týden nalezneme též rozhovor s fotografem Matějem Dereckem Hardem (33), jenž obdržel v roce 2010 juniorské ocenění Czech Press Photo. Matěj Dereck Hard zaujal zejména svým cyklem Livi´n, v němž jsou zachyceny obytné prostory významných osobností, umělců a sběratelů.

V témže periodiku vyšel rozhovor s historikem architektury Petrem Vorlíkem, v němž se Pavel Baroch ptá zejména na kauzu Transgas. Vorlík odpovídá v tom smyslu, že bourání Transgasu je jasným dokladem toho, jaký přístup máme k odkazu normalizačních let.

Robert Šimek v Respektu v rubrice Příloha-Stavba referuje o budově humpolecké 8smičky, jež byla původně textilní továrnou. Zaměřuje se především na technické a technologické řešení stavby.

Věra Beranová v Haló novinách píše o výstavě Toyen (sic!), která se koná v Galerii Moderna a prezentuje zejména její drobnou grafiku. Beranová uvádí všechna důležitá životní data Toyen a píše o jejím osudu, zároveň ji považuje za jednu z nejvýznamnějších umělkyň první poloviny 20. století. O důvodech její emigrace však mlčí („po válce se natrvalo vrátila do Paříže“) a uvádí, že stále udržovala kontakt s Prahou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *