denní tisk 14. 3. 2019
V Obecním domě v Praze byla otevřena výstava ilustrátorského i volného díla Zdeňka Buriana ze soukromých sbírek (do 30. června 2019). Prezentována je celá šíře jeho díla obsahující na tisíce ilustrací. V rámci projektu nakladatelství Albatros vydá dosud nepublikovanou knihu Lovci jelenů s Burianovými ilustracemi. Informují časopisy Instinkt a Reflex.
Grafiky a ilustrace pražského Němce Huga Steinera, jenž si po přesídlení do Lipska přidal za jméno přídomek Prag, vystavuje pražská Galerie Smečky. Věnuje se jí Ivan Adamovič v Deníku N, který přibližuje osudy umělce a jeho význam pro pražské umělecké prostředí před 2. světovou válkou. Připomíná, že k vidění nejsou pouze Steinerova díla, ale i práce jeho německy hovořících současníků, čímž výstava získala na potřebné komplexnosti.
V magazínu Proč ne? vydávaném Hospodářskými novinami vyšel text Lucie Drdové věnující se nejen galerijní praxi, ale především faktu, že svět umění je světem mužů, v němž je na ženy vyvíjen neúměrný tlak. Jsou nuceny přistoupit na fakt, že umění je hodnoceno kariérně: „Současný svět umění a jeho trhu se stal globálním průmyslem s jednoznačně mužskou dominancí a jeho orientace na výsledky se měří institucionálně. To znamená, že i umění podléhá silné komodifikaci a pojem umělecké kariéry se stal regulérním kritériem při hodnocení tvorby.“
V magazínu s tradičně silnou uměleckou rubrikou vyšel ještě například rozhovor Luďka Staňka s designérem Alešem Najbrtem. Mluvilo se o řadě témat (odpovídalo se na předem připravené jasně položené otázky), včetně často skloňované originality grafických řešení a log: „Jsou práce, kde chceme být jiní a rádi jsme, ale pak jsou práce, kde záměrně navazujeme buď na sebe, nebo na někoho jiného. Myslím, že v zásadě nevadí se občas, vědomě a s mírou, opakovat. Originalita není univerzální nebo všespásné řešení.“