denní tisk 21. 9. 2018
V MfDnes vyšla příloha věnovaná Mezinárodnímu sklářskému sympoziu v Novém Boru. V rámci přílohy je možné přečíst si rozhovor se starostou města, vyjádření řady se sympoziem svázaných osobností, ale samozřejmě i informace o celé akci, která proběhne 4. – 7. října. Otevřeny budou sklářské provozy a vzorkovny ve městě i v okolí, řadu výrobních procesů si budou moci návštěvníci vyzkoušet, otevřeny budou rovněž výstavy, samozřejmostí je setkání sklářských výtvarníků celého světa. Do síně slávy bude uveden Jiří Šuhájek, sklář a průmyslový designér.
Privární galerie Hauch, navzdory neexistujícímu výstavnímu programu Pražského hradu, v letohrádku královny Anny představuje dílo Jiřího Matějů. „Touha po univerzálním a všeobsahujícím sdělení a snaha najít k tomu přesně působící formy se může zdát jako příliš silná spekulace nebo jako čirá utopie. Jestli ale v naší reálné přítomnosti velká a důležitá slova, poselství a myšlenky skutečně mizí, je umění jediným místem, kde mohou a musí zaznít. O to se pokouší Jiří Matějů a to se mu s veškerou vážností daří,“ hodnotí výstavu Lenka Lindaurová v Lidových novinách.
V časopise Téma vyšel rozsáhlý a poměrně silně osobní rozhovor s umělkyní Julií Chocholou. Veronika Šíp Tardonová se neptala jen na její malbu a cestu k současnému uměleckému stylu, ale i na dětství, dospívání, problémy v rodině a životní cestu a filosofii třicetileté Chocholy: „Vždycky, když si něco vymyslím a řeknu to nahlas a věřím tomu, nemůže se to nestát. Třeba se to pak stane trochu jinak nebo v jiné době, ale vždy se to stane.“
V Císařské konírně Pražského hradu se veřejnosti poprvé představuje umělecká sbírka československých prezidentů, kterou začal budovat TGM. Ten se soustředil zejména na díla českých umělců 19. století, Beneš navázal nákupy děl současníků, které však z části (Filla, Kupka) nechal převést Klement Gottwald do Národní galerie. Za dělnického prezidenta sběratelská činnost Hradu v podstatě skončila. Více v článku Magdaleny Čechlovské v Hospodářských novinách.