Artalk.cz

denní tisk 17. 9. 2018

V Týdnu vyšel článek Kláry Čikarové o retrospektivě Františka Kupky ve Valdštejnské jízdárně. Všímá si například toho, že jsou zde vystavena i díla prodaná na českých aukcích za rekordní ceny. Jinak výstavu spíše představuje, blíže se zajímá o málo vystavované ilustrace nebo druhý život jeho děl.

Klára Čikarová napsala pro časopis Týden ještě recenzi výstavy Petra Písaříka v Galerii Rudolfinum. Většina z prezentovaných děl vznikla letos přímo pro výstavu, recenzentka však zvolený způsob expozice považuje za zmatený: „Způsob rozmístění soch a obrazů na nové výstavě stylově neukotveného Petra Písaříka se zdá důležitější než jejich podoba. Čisté tvary řady plastik zanikají ve složitých blyštivých kompozicích.“

„Nákup uměleckého díla není vhodný pro investory, kteří očekávají okamžité zhodnocení. Za nejkratší horizont se v tomto směru považují tři roky, optimálně pět let. V některých případech jde o vklad až pro další generace,“ vysvětlil časopisu Týden Martin Kodl. V magazínu totiž vyšel článek o českém trhu s výtvarným uměním – letos se očekává jeho mírný pokles, přesto jsou zejména díla meziválečné avantgardy na aukcích stále mimořádně oblíbená.

Národní galerie vydala českou a anglickou monografii Petra Brandla. Pod vedením Andrey Steckerové vznikla pozoruhodná kniha představující barokního malíře z mnoha úhlů pohledu. Součástí projektu je nejen plánovaná výstava ve Valdštejnské jízdárně, ale i webová prezentace na adrese www.petrbrandl.eu. Více Milan Šefl v Týdeníku Rozhlas.

Jaroslav Beránek v Týdeníku Rozhlas láká do zahrady Anežského kláštera Národní galerie na výstavu soch britského umělce Antonyho Gormleyho. Ta trvá již jen do 14. října a vyjma soch jsou prezentovány i dvě díla na papíře. „Laureáty Turnerovy ceny u nás nevítáme každý den,“ uzavírá svůj článek Beránek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *