denní tisk 24. 5. 2018
Vojtěch Wolf se v Lidových novinách věnuje tématu investic do umění v českém prostředí. Trh s uměním v posledních letech neustále roste – od roku 2008 se útraty sběratelů a investorů zdvojnásobily. „Nákup uměleckého díla není vhodný pro investory, kteří očekávají okamžité zhodnocení. Za nejkratší horizont se v tomto směru považují přinejmenším tři roky, optimálně však pět let. Jen málokomu se poštěstí, že se cena pořízeného obrazu zněkolikanásobí během pár měsíců. V ideálním případě se spíše jedná o vklad pro další generace.“ cituje článek Martina Kodla, majitele aukční galerie Kodl.
V říjnu se v Praze uskuteční jubilejní 20. ročník Designbloku. Simona Janíková z Hospodářských novin u této příležitosti připravila článek, v němž se zakladatelka a ředitelka Designbloku Jana Zielinski ohlíží jak za vystavovatelskými počátky, tak za minulým ročníkem, který předčasně ukončila vichřice, která strhla z Průmyslového paláce kus střechy. I přes tuto zkušenost se ale Designblok letos bude opět konat ve stejných prostorách. „Chceme stáhnout to podstatné ze střední Evropy do Prahy, aby scouti, ale i galeristé věděli, že na Designbloku najdou to nejlepší. Myslím, že se nám to pomalu daří.“
Jak postupuje plán opravy ostravských jatek a hobbymarketu se ve svém článku v Mladé frontě DNES ptá Ivana Lesková. V nejbližší době budou sice zahájeny stavební práce, budou se ale týkat pouze opravy střechy, která je v havarijním stavu. Přestavba celého areálu na prostory pro galerii PLATO nezačne dříve než v příštím roce. „Upřesňujeme konečnou podobu (…) návrhu. Měli jsme připomínky k řešení některých detailů (…). Pan Konieczný se k nim má vyjádřit do konce měsíce. Pak už bude následovat příprava projektové dokumentace a na konci letošního roku bychom chtěli vybrat firmu, která historická jatka zrekonstruuje.“ uvedl primátor Tomáš Macura.
Výročí narození Jindřicha Halabaly, který by se dnes dožil 115 let, připomíná v Mladé frontě DNES Markéta Lankašová. „Halabala se jako první zaměřil na zcela industriální nábytek se vším všudy. Využil maximum výrobní technologie, kterou UP (Spojené uměleckoprůmyslové závody) měly, a jeho nábytek byl domyšlený do nejmenších detailů. Do provozu zahrnul i vysokou estetickou kvalitu.“ cituje článek Rostislava Koryčánka, kurátora výstavy Paneland, jejíž součástí byla i obytná stěna U 101, navržená právě Jindřichem Halabalou.
V novém vydání Týdeníku Echo vychází pozvánka na výstavu nejlepších prací studentů VŠUP, která se koná v nově zrekonstruovaném Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze. „Přetlak volného a svobodného myšlení chápeme jako synonymum pro energii, která chce ven a která je nezastavitelná. Přetlak takové energie považujeme za symbol školy, a stal se proto ústředním motivem naší výroční výstavy.“ vysvětlují zaměření výstavy kurátoři Roman Vrtiška a Vladimír Žák.
V Týdeníku Echo rovněž vychází rozhovor Jiřího Peňáse s výtvarníkem Pravoslavem Sovákem. Rozhovor se zaměřuje například na Sovákovo cestování a život ve Švýcarsku, jeho práci se studenty nebo jinými uměleckými osobnostmi, a otázky ohledně současného umění i světa. „Současné umění je něco specifického, co se vyvinulo v něco, co nemá s tím, co bylo předtím, mnoho společného. Já myslím, že se s uměním stalo něco závažného. Že z něj zmizel lidský rozměr a zůstal hlavně škleb, deformace.“