Artalk.cz

denní tisk 22. 1. 2018

Jan H. Vitvar píše v Respektu o výstavě Diplomové práce na AVU v Praze 1969–1989, kterou pro Galerii výtvarného umění v Chebu připravil její ředitel Marcel Fišer. Vystaveny jsou diplomky dnešních uměleckých hvězd studujících v období tuhé normalizace, které spolu s katalogem přesvědčivě vykreslují nekvalitu studia na AVU ve zkoumané době: „Sledujeme zde epochu, v níž se zhroutily veškeré kulturní struktury už v samotných základech, jimiž bylo právě vysoké školství.“

Jan Šída se zúčastnil vernisáže výstavy Jiřího Surůvky v Galerii města Kolína. Píše o tom do deníku Právo: „Škoda jenom, že tvůrce nemůže být v galerii nastálo coby živý exponát.“ Přesto Šída popisuje několik z vystavených děl, jež prozrazují Surůvkovu satirickou nadsázku a ironii, která je poznávacím znakem jeho díla.

Na pražském Výstavišti je možné navštívit multimediální výstavu, která rozpohybovala Zahradu pozemských rozkoší Hieronyma Bosche. Projekt přivezla z Berlína, kde měl velký úspěch, společnost Artplay Media. Dle Kláry Čikarové z časopisu Týden výstava nabízí pouze vizuální zážitek, o samotném díle ani autorovi se nedozvíme prakticky nic.

V týdeníku Euro vyšel nekrolog sochaře Josefa Klimeše, s jehož monumentálním dílem ve veřejném prostoru se denně setkává nejeden obyvatel i návštěvník Prahy. Některé z jeho děl (Barrandovský most apod.) přibližuje Klára Donathová.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *