Artalk.cz

denní tisk 6. 10. 2017

SVU Mánes spolu se Správou pražského hradu pořádá v hradní Jízdárně ucelenou výstavu českého impresionismu (1880–1930) představující na 600 děl osmi desítek autorů. Právě přílišná šíře výstavy je podrobena kritice Pavla Vokatého v Lidových novinách, který jinak vznik výstavy kvituje.

Václav Hnátek v MfDnes ve spíše informativním textu připomíná, že výstava je určena především široké veřejnosti, které vychází vstříc i její koncepce postavená na námětových celcích.

V E15 vyšel rozhovor s někdejším street artistou Pasta Onerem, jenž nyní vystavuje v pražské DSC Gallery. Ptala se Anna Vacková. „Obecně si myslím, že umělci neradi o svých dílech mluví, tvůrčí proud vychází z podvědomí a automatických reakcí, pokud se příliš racionalizuje, tak trpí. K procesu tvoření je nutné přistupovat víc spontánně,“ říká umělec.

V pražské galerii Pro Arte vystavuje brněnský umělec Timo své snové krajiny a výjevy. Pro magazín ego! Hospodářských novin se Magdaleně Čechlovské vyjádřil ke sprejerství: „Svazuje mě vědomí, že dělám něco zakázaného. Proto jsem teď byl strašně rád, že jsem mohl dělat výstavu pro galerii. Že jsem mohl vlézt do jakési ohrádky, kde je klid, a nemusím se strachovat.“

Tereza Koucká se v egu věnuje nadcházejícím aukcím: „V několika nastávajících říjnových aukcích budou sběratelé usilovat o kvalitní díla klasické moderny a poválečného umění, ale také o fotografie, produktový design a originální skleněné objekty.“

Jan Wolf ve stejném magazínu řeší podobu ceny Architekt roku. Již potřetí ji získal člověk, který a priori neprojektuje (nyní dokonce nearchitektka Kateřina Šedá). Architekti dle Volfa letošní ocenění berou jako nepovedený vtip, který propagaci odvětví nepomáhá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *