Artalk.cz

denní tisk 12. 1. 2016

V pražské Ville Pellé vystavuje snové a pohádkové vize malíř a ilustrátor Jan Hísek, kurátorem je Jan Rous. „Podstatné je, že obrázky z více než dvou desítek knih, které dosud ilustroval, okouzlují snovými obrázky vynořujícími se z publikací lehounce a něžně jako víly, které sem autor zavřel, aby čtenáře očarovaly,“ píše Blanka Frajerová v Lidových novinách.

Pohádkovým motivům je věnována výstava v Galerii Smečky, o které informuje v Právu Jan Šída. Výstava nabízí průřez českou tvorbou 19. a 20. století věnující se především negativním postavám našich pohádek. „V záplavě rarachů, krkavců, čarodějů, lesních skřítků a vybělené smrtky v pohřebním rubáši ledaskoho napadne, jestli jsou podobné ilustrace ještě pro děti a zda u nich pohádkové knihy s takovými obrázky nevyvolají spíše hororový sen než příjemný spánek,“ zamýšlí se Šída.

Marek Douša v reflexu pozitivně píše o knize Design v českých zemích 1900–2000, která podle něj nabízí ucelený a vizuálně poutavě představený přehled století designu u nás. „Knihu lze číst jako vědecké pojednání anebo – a to doporučuji – jako skvěle vypravenou výtvarnou publikaci s množstvím fotografií, které vám zcela jistě budou evokovat vlastní zážitky.“

Peter Kováč napsal do přílohy Café deníku Právo text rekonstruující vztah Emila Zoly s Paulem Cézannem. Někdejší vřelé přátelství dostalo závažnou trhlinu, když Zola napsal román Mistrovské dílo povážlivě se podobající marným snahám Cézanne uspět v uměleckém světě. „Zdá se, že Émile Zola chtěl přátelství obnovit, ale Paul Cézanne mu román Dílo nikdy nezapomněl. Vzal si ho k srdci velmi osobně.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *