Artalk.cz

denní tisk 24. 9. 2016

Michal Škoda z budějovického Domu umění získal čestné uznání v soutěži Architekt roku. Porotu zaujal především kontinuálním zaměřením galerie rovněž na architekturu, což v našem prostředí zdaleka není běžné. „Přiznám se, že si na ceny a podobné věci moc nepotrpím. Ale vzhledem ke složení poroty, k jejímž členům chovám velkou úctu, si toho moc vážím. Je to dobrá zpráva pro galerii a potvrzení, že to asi neděláme špatně,“ řekl pro jihočeskou MfDnes.

Josef Chuchma pro Lidové noviny napsal recenzi výstavy Loni v Marienbadu, která právě probíhá v Rudolfinu a zaměřuje se na vliv kultovního filmu stejného názvu na výtvarné umění i naopak. Výstava vzniklá v Kunsthalle Bremen trpí několika neduhy, mezi něž patří nejasná koncepce, ne zcela zřejmý klíč výběru exponátů nebo přílišná délka prezentovaného videoartu. „Expozice Loni v Marienbadu (…) je typickým produktem primární fascinace, iniciačního impulzu a zároveň racionální konstrukce, přičemž po celý průběh výstavy je tento „zápas“ patrný a má rozhodující vliv na nejednoznačnost výsledku.“

Na další straně Orientace Lidových novin je rozhovor s kurátorem Christophem Grunenbergem stojícím za právě zrecenzovanou výstavou. Rozhovor, který vedla Martina Buláková, se věnoval prolínání filmu a výtvarného umění, síle statického obrazu i ztrátě koncentrace v éře přesycené informacemi. „Opravdovým důvodem k té výstavě vlastně nebyl dotyčný film, nýbrž fotografie zámeckého parku z toho filmu. Můj přístup je tedy spíše umělecko-historický než filmový. Co mě fascinovalo na tomto obraze, to je jeho neuvěřitelná síla, jeho tajuplnost, to, jak se vám dokáže vrýt do paměti.“

V Událostech v kultuře na ČT art se věnovali například výstavě Zmrtvýchvstání, kterou se prezentuje znovuotevřená Galerie Trafačka v pražské holešovické tržnici.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *