denní tisk 10. 9. 2016
Pavel Klusák se v Orientaci Lidových novin věnuje specifickému hudebnímu albu Matthewa Herberta, který natočil a sestříhal zvuky lidského těla: „Ne že by v tom ohledu byl Matthew Herbert první: viz skupiny White Noise nebo Matmos. Ale s chytrou provokací připomíná neklid nahoty, která je někde blízko a žádá, abychom zaujali postoj. To je také hlavní smysl performerského Festivalu nahých forem, který se až do neděle koná (pod vedením umělkyně Lenky Klodové) v galerii Nová Perla ve Vraném nad Vltavou.“
Příští sobotu v pražském Studiu Bubec proběhnou Pick’n’mix a Den odměn, akce určené pro fandy a podporovatele uměleckého ateliéru založeného Čestmírem Suškou. Představena bude výstava Melounový stroj malíře Michale Novotného-Micla, Petr Nikl bude tančit mezi Suškovými díly a podobně. Podrobněji informuje Lucie Drahoňovská v Orientaci LN.
K diskuzi o smyslu sporadického vystavování českých korunovačních klenotů přispěl v Lidovkách Jakub Doležal, spoluautor výstavy Koruna bez krále rekapitulující na Hradě dějiny insignií po roce 1918. Podle něj by klenoty měly zůstat ve stejném režimu jako doposud, stejně jako slavnostní odemykání jejich schránky: „Bylo by krátkozraké v něm nevidět tradiční a jedinečnou příležitost k vyjádření úcty k české státnosti a pospolitosti, onou hledanou věčnou hodnotou, jež by nás měla spojovat s odkazem Karla IV.“