10. 9. 2015 / Fotografický workshop finalistu Ceny Oskára Čepana 2015
7. 9. 2015Infoservis
Finalisti 20. ročníka Ceny Oskára Čepana sa predstavia prostredníctvom workshopov v štyroch mestách – Bratislave, Žiline, Banskej Bystrici a Košiciach. Zámerom výtvarných stretnutí bude priblížiť proces tvorby a premýšľanie umelcov a finalistov Radka Brousila, Františka Demetera, Viktora Fučeka a Jána Zelinku. Zapojiť sa do otvoreného formátu workshopov bude možné kedykoľvek v čase ich trvania a pre účasť nie je nutné žiadne výtvarné vzdelanie.
Prvý workshop sa uskutoční v kultúrnom centre Stanica Žilina – Záriečie, kde svoju tvorbu priblíži fotograf Radek Brousil počas fotografického workshopu. Ťažiskom jeho tvorby je ateliérová fotografia, pre ktorú skladá zátišia z fotografických pomôcok.
Účastníci, prineste si menší predmet. Vytvorí sa tak premenlivé zátišie, ktoré Radek Brousil zachytí na fotografii.
Kapacita workshopov je obmedzená, preto prosíme o potvrdenie účasti na: kuchtova@oskarcepan.sk.
Viac informácií o workshopoch:
------
Radek Brousil (*1980, Nitra)
Štúdium:
r. 2000-2001 – Akádemia umenia v Bruseli (Anderlecht) – maľba,
r. 2002-2003 – Akadémia výtvarných umení v Prahe – nové médiá,
r. 2006-2007 - Concordia University Montreal – fotografia,
r. 2008 - 2009 - London College of Communication,
r. 2002 - 2009 - Vysoká škola umeleckopriemyslová v Prahe, MgA diplom – fotografia. Žije a pracuje v Prahe, Česká republika.
Umělecký program Radka Brousila lze vztáhnout k tvorbě volného okruhu mladších českých výtvarných umělců kladoucích důraz na reference k inherentním vlastnostem média fotografie. Naplňován je ve dvou směrech. V rámci prvního Brousil vychází z tradičnějšího přístupu k fotografii. Kupříkladu v autorské knize Asides (2013) laboroval se snímky stejných míst hornaté slovenské krajiny. Těžištěm těchto romantických fotografií ovšem byly relace, jež mezi nimi zakládaly změny v čase, pozici, výseči obrazového pole, či při použití odlišných kamer. Reflexe média vyvstávala nenápadně a jen pomalu přebírala otěže. Druhý směr reprezentují zátiší s technickým vybavením vlastního ateliéru (Studio Works, 2013-2014). Zde je reflexe fotografické práce explicitní. V obou případech Brousil zprostředkovává zkušenost s podmínkami, za kterých fotografie získává svou podobu a obsah. Soubor pro Cenu Oskára Čepana se ovšem odlišuje od všeho, co dosud dělal. Prvotním východiskem je sice opět reflexe fotografických postupů a techniky, tentokrát ovšem odvíjená až k problematice rasové nerovnosti člověka před aparátem. (Jiří Ptáček, 2015)
Web: