Artalk.cz

denní tisk 24. 6. 2015

A2 přináší rozhovor s organizátorkami nezávislého maďarského bienále OFF-Biennale, které proběhlo letos v květnu. Hajnalka Somogyi a Tijana Stepanović se vyjadřují k autoritativní kulturní politice v Maďarsku, podpoře filantropů a síle autonomní iniciativy nezávislé na jakékoli státní podpoře.

Ondřej Fuczik upozorňuje na publikaci Briana O’Dohertyho, Uvnitř bílé krychle: Ideologie galerijního prostoru, kterou v loňském roce vydal Tranzit.cz. „Když umělec a kritik Brian O’Doherty v polovině sedmdesátých let publikoval v časopise Artforum čtyři eseje o galerijním prostoru, vyvolal velký rozruch. Po téměř čtyřiceti letech vyšly jeho texty také v českém překladu. Působí stále aktuálně.“

Pavel Vokatý představuje v Hospodářských novinách výstavu Pavly Scerankové nazvanou Veritas. Prostor pražské Drdova Gallery umělkyně zaplnila několika instalacemi, videem a sérií fotografií, v nichž se zaměřila na „lidskou představivost, zrak a jeho šálení.“

Petr Fischer se v Hospodářských novinách zaměřil na tvorbu Jána Mančušky a jeho aktuální retrospektivu v pražské Městské knihovně. „Mančuška fascinuje schopností přenést na diváky nervózní kmitání onoho ‚teď‘, ve kterém se skutečně děje svět, i když jinak a podle jiných pravidel a voleb, než si obvykle ve strnulosti našeho vidění a rozumování myslíme. Právě tohle přitahovalo na Mančuškovi odborníky a sběratele v zahraničí, právě to přehlížely místní instituce, které se starají o udržování umění pro budoucí generace“

V Hospodářských novinách rovněž naleznete text věnovaný tvorbě a názorům britského krajinného architekta Jamese Cornera, který navštívil Prahu kvůli účasti na konferenci reSITE. Mezi jeho projekty patří například parky High Line a Freshkills v New Yorku nebo olympijský park v Londýně.

Josef Chuchma hodnotí na stránkách Lidových novin výstavu americké fotografky Amy Arbusová v Leica Gallery Prague. Pouliční portréty ze souboru On the Street pocházejíci z období let 1980 a 1990 jsou vystaveny do 6. září. Vystavení tři desítky let starého souboru je podle Chuchmy, v porovnání s novějšími pracemi Arbusové, dramaturgicky správná volba.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *