denní tisk 11. 8. – 16. 8. 2014
Respekt připomněl čtrnácté výročí otevření Tate Modern v Londýně. Zatímco Pavel Turek shrnul působení galerie ve čtvrti Southwark od počáteční adaptace staré elektrárny pro vystavování moderního umění po současný rozvoj širokého okolí, kdy se ze sousedství Tate Modern stala velmi dobrá adresa. Jan Vitvar se zaměřil na srovnání působení Tate Modern s Veletržním palácem v Praze. Pražské Holešovice sice pomalu ožívají, ale neděje se tak na rozdíl od Londýna díky státem zřizované galerii (potažmo investici státu do podpory kultury), nýbrž díky soukromým investicím a nadšení místních obyvatel. Adam Gebrian v Respektu upozorňuje na vydání několika dokumentů, které upravují plánování rozvoje Prahy, především jde o Pražské stavební předpisy, jež schválila rada v polovině července.
Jan Šída v pondělním Právu zhodnotil výstavu sochařky Eriky Bornové, jež probíhá v bechyňské galerii. Ocenil atraktivitu jejího díla i jistou míru provokace, kterou v sobě sochy vytvořené z polystyrenu nesou.
V úterních Hospodářských novinách vyšel text Heleny Kardové o výstavě německého fotografa Andrease Müllera-Pohleho v pražském Domě fotografie. Jeho retrospektivu charakterizuje jako „uhlazenou“ a oceňuje práci kurátora Pavla Vančáta, který v popiskách výstižně představil fotografovy projekty i pro méně informované návštěvníky.
Ve čtvrtečním vydání Práva se Jan Šída věnoval expozici v Bílkově vile v Praze, kde jsou prezentovány umělcovy skici. Jedinou vadu expozice spatřuje v tom, že kresby nejsou doplněny o fotografie finálních děl, jež by umožnily lepší představu o Bílkově díle pro nepříliš poučené diváky.
V pátečních Lidových novinách Tomáš Pospiszyl připomíná pražskou reprízu výstavy Vlasty Vostřebalové Fischerové a Filip Šenk píše o výstavě První linie v Centru současného umění DOX, kde instalace Moniky a Bohuše Kubinských připomíná stoleté výročí vypuknutí 1. světové války. Výstava vedle instalace, která působivě přibližuje válečné utrpení, obsahuje i dokumentační část s příběhy konkrétních vojáků.
V několika denících vyšla zpráva o předčasném uzavření „pornografické“ výstavy polské umělkyně Natalie LL v KGVU ve Zlíně. Např. v sobotní Mf Dnes vyšel komentář Václava Hnátka, který zásah úředníků nepovažuje za cenzuru, ale za nejskandálnější skutečnost v celém případu je podle něho to, že hejtman kraje si našel cestu na výstavu až tři měsíce po jejím otevření.