RE: Andy v AJG

Na začátku září na artalku vyšly hned dva texty týkající se výstavy Andyho Warhola v Alšově jihočeské galerii v Hluboké nad Vltavou: recenze od Zdeňka Brdka (zde) a komentář Martina Vaňka (zde). Přinášíme reakci AJG, jejímž autorem je ředitel instituce Aleš Seifert.

Výstava Andy Warhol – Zlatá šedesátá probíhá již třetí měsíc v zámecké jízdárně Alšovy jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou. Dosahujeme vysokého čísla návštěvnosti a z mnoha stran se nám dostává pozornost. Přestože ještě před uvedením výstavy začal náš projekt vzbuzovat velké emoce, kterých se mu dostává až do současnosti, bylo jedním z cílů organizátorů výstavy, vzbudit reakci u široké i odborné veřejnosti. Naším cílem není vytvářet výstavy o kterých se nehovoří, o kterých není slyšet. Protože co si budeme povídat - i ve Warholovském smyslu – o kom se nemluví, ten neexistuje. Rádi bychom poděkovali všem, kteří se o mediální pozornost, recenze a komentáře starají. Bez vás všech by byl Andy Warhol na Hluboké odsouzen k tichému zapomenutí. Přesto nás jedna skutečnost velmi mrzí, a možná se pro naši společnost stává signifikantní, díky zacílení na Warhola zůstal zcela nepovšimnut jiný, stejně finančně náročný hit letošní sezóny AJG – projekt Osvobozování sentimentu – Podoby středoevropského romantismu a biedermeieru. Klademe si otázku, proč k výstavě vyšla jediná recenze na stránkách Českobudějovického deníku od Dr. Václava Grubhoffera, jemuž patří za odbornou erudici i čas věnovaný analýze výstavy naše poděkování. Na půdě AJG se prezentoval výstup pět let trvajícího výzkumu historika umění Adama Hnojila a přitom nestál našim kritikům za víc než jediné slovo. Je nasnadě, že zamrzí, když mediální obraz AJG a její práce není reflektován plasticky a je vytrhován z kontextu. Za úspěchem Andy Warhola totiž stojí odpověď na všechny emoce, ať už jsou jakékoli, totiž ze zisku tohoto úspěchu můžeme investovat do výstav mladých umělců a nebo do odborného bádání, které patří mezi prioritu instituce jakou AJG představuje. Je to jako bychom se ptali pařížského Musée Louvre, proč přemístí část svých sbírek do Abu Dhabi? Takové možnosti AJG nemá a proto hledá a nalézá svůj program tak, aby zůstalo zachováno celé spektrum našich činností, včetně atraktivity pro stejně tak širokou škálu veřejnosti. Ale naše povídání je především poděkováním - vám za vaše pozitivní i negativní recenze, články, za objektivní práci, se kterou informujete veřejnost a věříme, že budete i nadále ve své smysluplné práci pokračovat, protože nejlepší reklama je i ta, která zvyšuje zájem bez ohledu na to, zda je pravdivá či nikoli.

Zároveň si vás dovolíme pozvat nejen na výstavu, ale také na její doprovodný program - koncert The Velvet Underground revival (Janíček, Kabeš, Macháček atd.) dne 20. 9. 2013 a také na předpremiéru divadelní inscenace Od A k B a zase zpět v podání Divadla Najt z Pardubic (více zde), dne 27. 9. 2013 v AJG.

Za tým organizátorů: Mgr. Aleš Seifert, ředitel AJG v Hluboké nad Vltavou

______________________________________________________________
foto: archiv AJG