Artalk.cz

denní tisk 10. 1. 2019

Blanka Frajerová napsala pro Lidové noviny recenzi výstavy Rozlomená doba, jež v olomouckém Muzeu umění představuje umění Rakouska-Uherska v letech 1908–1928. Výstava dokazuje především fakt, že ačkoliv se protagonisté počátků avantgardy ve střední Evropě neznali, jejich díla jsou v podstatě srovnatelná. „Návštěvníky čeká ohromující plejáda známých i u nás méně citovaných autorů, řada z nich v tuzemsku neměla nikdy samostatnou výstavu,“ zmiňuje Frajerová.

V Týdeníku Echo vyšel článek Jiřího Peňáze o výstavě dvou mladých sochařek (Češky Anny Hulačové a Maďarky Zsófie Keresztes) v Colloredo-Mansfeldském paláci GHMP. „Obě sochařky vycházejí ze surrealismu, ale jejich citovost je současná. Jsou to dnešní obsese i důvodné obavy, které se vážou k jejich dílům,“ píše Peňáz s tím, že umělkyně dokáží již ze své podstaty v současném umění lépe vyjádřit emoce, než umělci.

O výstavě k historii skupiny Tata Bojs v pražském DOXu píše v deníku E15 Dušan Kütner. Výstavě nechybí především hravost a interaktivita, kterou Kütner přisuzuje i hudbě kapely, jejímž frontmanem je umělec Milan Cais: „Tata Bojs patří k nejúspěšnějším a nejnápaditějším tuzemským kapelám. Výstava v pražském DOX dokazuje, že jsou fenoménem nejen na pódiu, ale i mimo něj.“

Události v kultuře na ČT art informují o petici, kterou architekti a další odborníci zaslali ministru kultury Antonínu Staňkovi. Vyzývají ho, aby pokračoval v realizaci Středoevropského fóra v Olomouci podle návrhu Jana Šépky.