Artalk.cz

denní tisk 7. 1. 2019

Skandinávské duo Michael Elmgreen a Ingar Dragset v londýnské galerii Whitechapel představují retrospektivní výstavu neexistující plovárny, jíž situovali do prostor galerie. Podle Ondřeje Horáka z časopisu Týden je výstava podnětná zejména tím, jak uvěřitelný příběh představuje: „Chvíli trvalo, než mi došlo, že žádný takový ve Whitechapelu nikdy nebyl. Ani nikde jinde. Elmgreen & Dragset si ho vymysleli a napsali mu příběh, který kopíruje historii Londýna tak věrně, že má člověk chuť skočit si šipku.“

V pražské Galerii Smečky se koná výstava koláží herce a spisovatele Miroslava Horníčka. „Je především dokladem umělcova osobitého humoru, smyslu pro improvizaci i soukromé hry, v níž si s potěšením a ironií sobě vlastní ověřoval některé souvislosti,“ míní Jiří Machalický v Lidových novinách.

Jan Šída v deníku Právo představuje výstavu krajináře Augusta Piepenhagena (1791–1868), která probíhá v Severočeské galerii výtvarného umění v Litoměřicích. „August Piepenhagen je prezentován jako precizní malíř své doby, pro nějž je emotivnost krajiny tím hlavním. Jako by se v ní pomyslně procházel se štětcem v ruce s romantickými rozervanci typu lorda Byrona nebo Karla Hynka Máchy.“