Artalk.cz

denní tisk 2. – 8. 7. 2018

Ve vydání Týdeníku Rozhlas z 2. 7. informuje Milan Štefl o vydání katalogu děl Václava Hollara, pojmenovaného jednoduše Kresby. Jedná se o výsledek dlouholeté práce Aleny Volrábové, která byla před 11 lety kurátorkou reprezentativní výstavy Hollarových děl v Paláci Kinských. Na příští rok chystá Národní galerie další výstavu, která bude navazovat na právě vydaný katalog.

Jan Vitinger přiblížil čtenářům Mladé fronty DNES 2. 7. novou výstavu Západočeské galerie. Anatomie skoku do prázdna bude v Masných krámech k vidění do 16. září a představuje díla reagující jak na uvolnění poměrů v rámci pražského jara, tak na okupaci v srpnu 1968 a upálení Jana Palacha a Jana Zajíce a počínající normalizaci. „Jedná se o první výstavu, kterou jsme připravili v rámci takzvaných osmičkových výročí. Další dvě budou následovat v druhé polovině roku a budou věnovány umění a kultuře první Československé republiky s důrazem na tvorbu v západočeském regionu.“ uvedl ředitel galerie Roman Musil.

Milada Prokopová se v Mladé frontě DNES z 2. 7. zaměřila na postupující rekonstrukční práce na hotelu Avion v Brně. Funkcionalistická budova zhotovená podle návrhu architekta Bohuslava Fuchse prochází rekonstrukcí už od roku 2010. „Do konce srpna chceme mít stavební práce hotové a pak vybereme nájemce a začneme zařizovat interiér. Mým přáním je otevřít do konce roku, ale už jsem mluvil o tolika termínech, a vždycky se to zkomplikovalo, že hovořím jen o přání.“ uvedl majitel budovy Stanislav Berousek.

Regionální mutace Mladé fronty DNES pozvala čtenáře v článku z 3. 7. na výstavu sochaře Petra Schela a malíře Milana Stýbla do plzeňského Národopisného muzea. Tito dva umělci společně vystavují již poněkolikáté, jak upozornil Petr Schel. „Zjistil jsem, že Milan (…) i maluje. Moc se mi líbí jeho téměř dětský přístup a bezprostřednost ve vyjádření. Proto jsem jej oslovil a občas vystavujeme společně.“

Ve středu 4. 7. vyšla v Lidových novinách kritická esej Jany Machalické, inspirovaná její cestou na francouzskou riviéru. Při procházce po městě Roquebrun narazila na sochu, jejíž autorkou je Anna Chromy, „která svými výtvory beztrestně a opakovaně zamořuje centrum Prahy“. V eseji dále Machalická vyzývá zastupitelstvo Prahy 1, aby přestalo „sochy nevalné úrovně“ do veřejného prostoru přijímat jenom proto, že se jedná o dary. „Paní Chromy si zřejmě takhle mazaně pořizuje životopis.“ konstatuje Machalická.