Artalk.cz

denní tisk 4. 6. 2018

V novém vydání časopisu Týden rozebírá Klára Čikarová výstavu prací Jiřího Koláře v Národní galerii. Hlavní částí výstavy jsou tzv. deníkové koláže, které Kolář tvořil od 50. let, kdy se začal z literatury přesouvat k výtvarnému umění, a které dosáhly svého vrcholu v 60. letech v období okupace. „Mezi exponáty jsou osobité koláže, pro které Kolář vymyslel vlastní techniky i názvy, uzlové básně a kolážované sochy, takzvané chiasmáže.“ píše Čikarová.

V rámci výstavy Umění ve městě, která bude toto léto propojovat jihočeská města, proběhne již za dva dny, tedy ve středu 6. června, jeden z největších videomappingů v českém prostředí – na věže jaderné elektrárny Temelín budou promítnuty dvě velké, pohyblivé oči. Na projektu spolupracují umělci Michal Trpák a Milan Cais, druhý jmenovaný dal promítání jméno Velký noční hlídač. Informaci přinesla Lucie Kándlová v deníku Právo.

Lenka Lindaurová v Lidových novinách hodnotí první výstavu humpoleckého kulturního prostoru 8smička s názvem Pocta suknu. Už v úvodu článku Lindaurová výstavu chválí, že představuje logický krok v konceptu výstavního prostoru a zároveň spojuje tradici s aktuálním děním. „Je potřeba zdůraznit, že mít kvalitní exponáty a dobře je instalovat jsou dvě různé záležitosti, které se dost často v českých institucích nedaří skloubit. V 8smičce se to povedlo, a to včetně grafického vizuálu (…), velmi kvalitního PR, zkrátka na první pohled profesionální práce.“

V novém vydání časopisu Reportér vychází profil malířky Věry Novákové, který sepsala Krystyna Wanatowiczová. Věra Nováková oslavila letos v lednu kulaté životní jubileum – 90. narozeniny – a článek se ohlíží za její kariérou i osobním životem od konce druhé světové války do současnosti. Pozornost je věnována i jejímu manželovi, malíři Pavlu Brázdovi, který zemřel v prosinci minulého roku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *