Artalk.cz

denní tisk 14. 5. 2018

V Bulharském kulturním institutu v Praze probíhá výstava malíře Jaroslava Věšína, který od konce 19. století působil v Bulharsku, i jako malíř ministerstva války. Jiří Machalický z Lidových novin si však více cení jeho obrazů s tématikou každodenního života a horských scenérií: „Živě dokázal ztvárnit krajinné proměny, přesvědčivě vystihnout prostorové vztahy, a navíc do nich přirozeně začlenit válečné situace a okamžiky z vojenských tažení.“

Robert Vano vystavuje v pražské Galerii Leica. „Dává fotce v první řadě sebe. Jeho záběry nejsou mělké, efektní nebo lacině skandální – na to je v nich příliš citovosti, citlivosti, příliš jedinečného života,“ charakterizuje Vanovu tvorbu Radim Kopáč v Týdeníku Rozhlas. K vidění jsou především odvážné mužské akty.

V Respektu se Hana Čápová věnuje diplomce Eleny Fialkové, studentky architektury na UMPRUM, která navrhla rozsáhlé změny v areálu Pražského hradu – omezení prezidentských prostor, otevření areálu více než kdy předtím a jeho oživení novými funkcemi pro obyvatele města, nejen pro turisty.

Jan H. Vitvar se v Respektu zabývá nejnovějším filmem Adély Babanové, kterou považuje za klenot českého videoartu: „Její zatím nejdelší film se podařilo dostat do několika kinosálů, což znamená, že tenhle klenot by mohl konečně zazářit naplno.“ Film Neptun se věnuje mystifikaci StB z roku 1964 a je tak třetím filmem, ve kterém Babanová reflektuje události před rokem 1989.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *