Artalk.cz

TZ: No Drama Ondřeje Kopala

No Drama Ondřeje Kopala / Moravská galerie v Brně: Atrium / Brno / 20. 4. –5. 8. 2018

V prostoru Atria v Pražákově paláci se postupně představí tři autoři střední generace, projekt kurátorsky zaštiťuje Richard Adam, bývalý umělecký ředitel Wannieck Gallery. Jako první se souběžně s výstavou 1968:computer.art představí malíř a nadšený cestovatel Ondřej Kopal. Jeho výstava s názvem No Drama odkazuje na jeho poslední pobyt v Austrálii.

Kurátor: Richard Adam

Pražákův palác, Husova 18 (Atrium)

20. 4. –5. 8. 2018

Souběžně s výstavou 1968:computer.art se v Pražákově paláci ve výstavním prostoru Atrium prezentuje Ondřej Kopal, absolvent Akademie výtvarných umění v Praze. Představuje svůj nový cyklus obrazů, který je inspirován jeho opakovaným pobytem v Austrálii. Na některých obrazech je zachycena přírodní pozoruhodnost západní Austrálie, konkrétně skalní útvar Wave Rock, který svým tvarem připomíná lámající se mořskou vlnu. V kombinaci s konkrétním druhem ovoce či zeleniny (ananas, kiwi, borůvka) vytváří malby zvláštní napětí.  Ty jsou v neposlední řadě ovlivněné rozdílným způsobem zachycení stylizovaného přírodního útvaru a realisticky zobrazeného ovoce. Druhou polohu malby pak představují události nebo navštívená místa, která Kopal v zásadě pojednává formou okamžitých deníkových záznamů.

„Na čelní stěně galerie je vystaven téměř desetimetrový ‚pás filmu‘, formou filmových políček malovaný soubor ‚záběrů‘, které se týkají zajímavých podnětů, s nimiž se Ondřej při své cestě setkal. Druhý soubor ‚stránek z deníku‘ je řešen formou devatenácti jednotlivých, spíše tedy komornějších pláten, nainstalovaných ve třech řadách nad sebou. Oproti monumentalitě filmového pásu zde Kopal pracuje s jemnějším způsobem zachycení, což vyplývá i z rozměrů pláten. I v tomto případě je ovšem naprosto suverénní. Kombinace dvou odlišných přístupů k podnětům, k australským zážitkům představuje specifické formy zachycení země, která mu učarovala.“, přibližuje výstavu její kurátor Richard Adam.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *