Artalk.cz

denní tisk 23. 3. 2018

„Celá výstava vystihuje snahu mít čistou hlavu. Utéct myšlenkám, které vás pronásledují. A také uniknout vykalkulovanému konceptuálnímu umění,“ říká kurátor Michal Novotný o výstavě Jiřího Davida v pražské galerii Futura. Řadu dalších citací kurátora i umělce osvětlující význam výstavy pro samotného tvůrce a jeho psychiku nabízí Magdalena Čechlovská v magazínu ego! Hospodářských novin.

Petr Volf se ve Volfově revíru magazínu ego! věnuje výstavě čínských umělců Zhanga Xiaoganga a Wanga Guangyia v Domě U Kamenného zvonu v Praze. Na výstavě vyzdvihuje především nečekanou schopnost čínských umělců souznít se středověkým domem, který není pro prezentaci umění ideálním: „Úcta a pochopení vůči středověkému domu si zaslouží zvláštní pozornost i ze strany českých umělců, kteří v něm chtějí v budoucnu vystavovat.“

Ivan Adamovič píše v Lidových novinách o výstavě Venduly Chalánkové v pražské Ville Pellé. Ta prezentuje umělkyniny práce posledních tří let: „Ukazuje reprezentativní prvky z autorčiny tvorby, ale u tak invenční tvůrkyně bychom očekávali větší zapojení site-specific momentů a větší míru interaktivity. Dramaturgicky je výstava vlastně docela krotká, což je škoda.“

Retrospektivou fotografa Josefa Koudelky probíhající v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze se dnes zabývá Jan Šída v deníku Právo. K zásadním vystaveným celkům Šída řadí vyjma dokumentace 21. srpna 1968 i cyklus Divadlo 1962–1970 představující momentky z pražských divadel. Výstavě se věnují rovněž Události v kultuře na ČT art.