Artalk.cz

denní tisk 14. 3. 2018

Blanka Frajerová upozorňuje čtenáře Lidových novin na výstavu děl malíře Williho Baumeistera ve Státním berlínském muzeu. Výstava je zaměřena na kresby na papíře a grafickou tvorbu a je řazena chronologicky. „K umělecky nejcennějším patří jeho kresby černou tuší, k divácky nejvděčnějším něžné kresby s jemnými, tónově a valérově bohatými přechody,“ píše Frajerová.

Nové vydání časopisu A2 přineslo tradičně hned několik článků z oblasti kultury. V jednom z nich Helena Doudová porovnává dvě výstavy, které nedávno proběhly v Praze a které představovaly architekturu skrze vizuální média. Jedná se o Projektil 33 v galerii DOX a prezentaci ceny Architectural Photography Award v Galerii Jaroslava Fragnera. Zatímco výstava v DOXu představila nový, progresivní koncept „architektury bez architektury“, druhá zmiňovaná výstava byla podle Doudové „banální“, „neinspirativní a neinovativní“.

Recenzi výstavy v Galerii architektury Brno, prezentující 42 projektů nominovaných na Českou cenu za architekturu 2017, doplněnou o informace o samotné ceně napsala pro A2 Šárka Burešová. Česká cena za architekturu vznikla v roce 2016 v reakci na sílící kritiku Grand Prix architektů a podle Burešové se jí daří naplňovat cíle transparentnosti a komplexity, čímž získává na serióznosti. Samotnou výstavu pak hodnotí jako informačně přínosnou, i když nevýraznou a nedotaženou.

Informace o 31. ročníku berlínského festivalu Transmediale přinesla  v A2 Lenka Kerdová. Festival proběhl na přelomu ledna a února a jeho hlavním tématem letos byla „face value“ neboli nominální či jmenovitá hodnota. V rámci výstav či přednášek se pak nejčastěji skloňovala témata problematiky nových technologií, bezpečného zacházení s daty nebo pronikání tzv. velkých dat do fyzického světa.

Minirecenzi výstavy Něco něčím / Daliborem Chatrným v brněnském Domě pánů z Kunštátu napsal pro A2 Michal Kolář. „Výstava Dalibora Chatrného bez Dalibora Chatrného, ale s Daliborem Chatrným“ popisuje Kolář výstavu hned na úvod. Výstava představuje Chatrného jako vzor nebo zdroj inspirace, ale i jako proud, proti kterému je možné se vymezit, a navozuje tedy dojem kruhového dialogu žáka s učitelem.