Artalk.cz

denní tisk 1. 3. 2018

Klára Čikarová připravila pro nové vydání časopisu Instinkt rozhovor s Vendulou Chalánkovou. V obsáhlém rozhovoru je zmíněna například aktuální výstava Chalánkové ve Ville Pellé, využití neobvyklých materiálů nebo tvorba pro děti. „Hodně mě oslovují nejbližší kamarádi, kteří až tak často nevystavují, ale jsou neuvěřitelně pracovití. (…) Oslovila mě i hromada sněhu na výstavě Krištofa Kintery. Vzpomněla jsem si na ni nedávno, když v Brně nasněžilo a odklízeli sníh z ulic. Bylo vidět, jak reálně to Krištof zobrazil i se vším bordelem města.“

Recenzi výstavy diplomových prací malířů a sochařů z AVU z let 1969–1989 v chebské Galerii výtvarného umění napsal pro deník Právo Peter Kováč. Na výstavě oceňuje především množství prací, které se podařilo dohledat, chválí také dobře zpracovaný katalog. „Pro každého, kdo se bude seriózně zabývat kulturní politikou v Československu v letech 1969–1989, bude katalog chebské výstavy zdrojem cenných informací.“ Jedinou Kováčovou výtkou je, že pro výstavu byli vybráni pouze ti absolventi, kteří se dnes jeví jako významnější. „To snižuje kritičnost pohledu na tehdejší výtvarné dění.“

Výstavě obrazů a grafik Marie Blabolilové v Galerii U Betlémské kaple se věnuje Jiří Machalický v Lidových novinách. Výstava zahrnuje díla z období posledních dvou desetiletí, ale i z raného období Blabolilové. „Marie Blabolilová nevystavuje často, ale její před několika lety v Topičově salonu uspořádaná retrospektiva vzbudila značnou pozornost. Současná výstava se stává příležitostí pro sběratele, protože ceny malířčiných obrazů i grafických listů zatím ani zdaleka nejsou vysoké.“

Film Čtverec režiséra Rubena Östlunda, který získal cenu na festivalu Cannes 2017, se představuje jako kritická sonda do současného uměleckého provozu. Jiří David ve své recenzi v deníku Právo ale filmu vytýká stereotyp, zastaralost a povrchnost. „Současné umění, respektive jeho provoz, si jistě zaslouží ostrou kritickou polemiku. Samotné umění ale tak snadnou kořistí není. A to tento filmový spektákl bohužel neuměl vyjádřit.“

Město Cheb a Strahovský klášter projevili zájem o gotickou monstranci, jejíž prodej zvažuje chebská farnost. „Nese na sobě mimo jiné chebský znak, což dokazuje, že byla vytvořena pro město, byť to byla církevní záležitost. Myslím, že každý hrdý patriot by to měl ctít.“ uvedl místostarosta Michal Pospíšil. Farnost se ale nyní rozhodla souhlas s prodejem odložit – její zástupci se chtějí nejdříve sejít se zástupci města, kraje a kulturních institucí, aby se dohodli, jaký postup vedoucí k vystavení monstrance bude nejvhodnější. Informaci přinesla Jitka Dolanská v Mladé frontě DNES.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *