Artalk.cz

denní tisk 28. 2. 2018

V aktuálním čísle časopisu A2 vychází minirecenze Martina Vrby na výstavu Jana Boháče a Jonáše Richtera v Pragovka Gallery. Jedná se o jeden z prvních výstavních projektů nově otevřené galerie a jeho hlavním námětem je pokřivené – nebo spíše vzhledem k dílům zúžené – vnímání světa skrze fašismus a šovinismus. „Nakouknout do Pragovky (…) smysl má a bude zajímavé sledovat, kterou cestou v rámci současného mladého umění se bude galerie dále ubírat.“

Zastupitelé pražského magistrátu na včerejším jednání schválili projekt na opravu Clam-Gallasova paláce na Mariánském náměstí. V současnosti se v prostorách paláce nachází archiv, který má ale být v dohledné době přestěhován. Rekonstrukce má zajistit další využívání budovy pro provoz muzea, galerie nebo obchodů. Podle opozičního zastupitele a bývalého magistrátního radního pro kulturu Václava Novotného by ale město mělo se začátkem oprav počkat do doby, než bude znám budoucí provozovatel. „Zaslouží si dát do pořádku, ale není v havarijním stavu, proto není třeba spěchat.“ Informaci přinesl Benedikt Lederer v Mladé frontě DNES.

Rekonstrukce čeká i Semlerovu rezidenci v Plzni, postavenou podle návrhu Adolfa Loose, píše Ivan Blažek v deníku Právo. Budova je ve správě Západočeské galerie, které se podařilo na její rekonstrukci získat třicetimilionovou evropskou dotaci. „Celý byt by měl být kompletně zrestaurován i zpřístupněn veřejnosti včetně části, která zatím přístupná není. Doplní se prvky, které chybějí, zrestaurují detaily, které zatím zrestaurované nejsou.“ uvedl zástupce galerie Petr Domanický. Ukončení rekonstrukčních prací se očekává koncem roku 2020.

Rozhovor s plzeňským streetartovým umělcem, vystupujícím pod pseudonymem Kluk Hluk, připravil pro deník Právo Jan Švábek. V rozhovoru jsou především vysvětlovány jednotlivé projekty, které v rámci města Kluk Hluk vytvořil. „Plzeň je inspirativní město, na které jsem chtěl reagovat drobnými a nedestruktivními zásahy. Street art v podstatě demokratizuje umění. Ve veřejném prostoru ho může vnímat a reagovat na něj úplně každý, není to tak izolované umění jako v „buržoazní“ galerii. Chtěl jsem se zúčastnit veřejného dění a sledovat reakce okolí.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *