Artalk.cz

denní tisk 5. 2. 2018

Karolína Vránková se v Respektu věnuje dvěma výstavám o panelácích – Bydliště: panelové sídliště v pražském Uměleckoprůmyslovém museu je výsledkem mnohaletého výzkumu a přináší vědečtější zpracování tématu. Brněnská výstava Paneland v Moravské galerie se naopak zaobírá jednotlivostmi i životním stylem spojeným s bydlením v paneláku.

V pražské Trafo Gallery vystavuje street artista Epos 257. Nepředstavuje však svoje graffiti, ale dokumentuje pražská zákoutí a místa, kde se pouliční kultura formovala. „V lokalitách vyloučených z centra pozornosti obyvatel Prahy našel svědky nekonečného procesu, kdy město okolní přírodu pohlcuje a upravuje si ji ke své potřebě, aby si potom naopak zase příroda vzala od města zpátky svůj prostor,“ píše Jan H. Vitvar v Respektu.

V pražském vydání MfDnes vyšel rozhovor s Milenou Kalinovskou, ředitelkou Sbírky moderního a současného umění NG. Mluvilo se o 222. výročí instituce i o jejím současném směřování: „Galerie musí promlouvat k naší době, aby tu běžný návštěvník našel odraz toho, nad čím přemýšlí nebo co se děje ve společnosti.“ Tématem bylo i zvyšování návštěvnosti nebo Grand Opening 15. února.

Městští plánovači v Praze upřednostňují pro stavbu pavilonu Slovanské epopeje úzký pozemek na Těšnově u kina Atlas. Původně zvažovaný větší prostor u magistrály se více hodí na větší obytný blok nebo rozšíření Muzea hl. m. Prahy. S plány IPRu však nesouhlasí radnice Prahy 8 ani magistrát. Stále se však může stavět i na výstavišti. Podrobněji v pražském vydání MfDnes.

„Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem připravila originální koncept expozice: tvorbu tří známých, již zesnulých umělců představuje očima jejich žijících životních partnerek,“ píše Klára Čikarová v Týdnu. Vystaveny jsou práce Zdeňka Sýkory, Otakara Slavíka a Zbyňka Sekala. Čikarová hodnotí výstavu jako emocionálně silnou.