Artalk.cz

denní tisk 29. 1. 2018

Pro nové vydání časopisu Týden napsala Klára Čikarová dva články. V prvním z nich shrnuje, jaké změny se z hlediska financování, akvizic a návštěvnosti odehrály v uplynulém roce v tuzemských galeriích. Oslovené galerie se vesměs shodují, že jejich provozu pomohly nejrůznější státní dotace – od krajů, parlamentu nebo z nově vytvořeného fondu ministerstva kultury – které doplňují vlastními uspořenými financemi. Většina rozpočtu pak jde na nákup nových děl a vytváření reprezentativních sbírek moderního a postmoderního umění.

Dalším příspěvkem Kláry Čikarové je recenze výstavy Jiřího Koláře v pražské Galerii Moderna. V rámci připomínání výročí 50 let od srpna 1968 chystá Národní galerie velkou výstavu Kolářových děl, zaměřenou na jeho Deník 1968. Výstava v Galerii Moderna je tak předznamenáním této větší výstavy a zaměřuje se především na nové techniky koláže, jejichž rozvíjení se Kolář od 60. let věnoval.

Recenzi výstavy Luboše Plného v DOXu napsal pro Týdeník Rozhlas Radim Kopáč. Výstavu doporučuje navštívit především pro díla samotná – označuje Plného za „mistra fragmentu“, vyzdvihuje jeho práci s podněty z okolního světa. Konceptu výstavy ale vytýká, že dělá „z podružného vrcholné“, tedy představuje tři až čtyři kategorie Plného tvorby, z nichž pouze jedna je pro Plného původní a typická, ostatní slouží jako její doplnění, „kratochvilný gag“.

Další recenzi, tentokrát na výstavu děl Norberta Grunda v pražském paláci Kinských, připravil Jiří Machalický pro Lidové noviny. Výstavu chválí jako dobře koncipovanou a pečlivě připravenou, zmiňuje například „citlivé rozčlenění Grundových obrazů“ a porovnání Grundovy tvorby s tvorbou Davida Tenierse, Gerarda Dou a dalších nizozemských umělců, kterými se nechával inspirovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *