Artalk.cz

denní tisk 8. 1. 2017

V Respektu se Jan H. Vitvar věnuje tvorbě českých umělců-outsiderů, kteří mají výrazný úspěch v zahraničí. Největší prostor je věnován dílu Luboše Plného, jenž má právě výstavu v DOXu a který vystavoval na loňském benátském bienále. „Art brut nevzniká s kalkulem úspěchu, ale jako čistá životní potřeba k přežití ve světě, jenž dotyčným jedincům nastavil pravidla, která jsou pro ně obtížně uchopitelná.“

Stejným tématem se shodou okolností zabývá i Magdalena Čechlovská v Hospodářských novinách. „Nezdá se, že by tvorba byla pro Luboše Plného cílem, spíše je do detailu promyšleným nástrojem, jak co nejplastičtěji zachytit sebemenší okamžik svého života.“ Vypichuje tedy především fakt, že Plný většinu svých děl nechápe jako umění, které by si někdo koupil, ale jako terapii.

Jaroslav Beránek v Týdeníku Rozhlas láká na výstavu Amadea Modiglianiho do Tate Modern v Londýně. Vystaveny nejsou jen signifikantní portréty, ale i umělcovy sochy. Kolem stovky Modiglianiho děl je možné v Anglii vidět do 4. dubna.

V pražské Karmelitské ulici otevřelo Muzeum českého plakátu. „Je obdivuhodné, že provozovatelé muzea dokázali expozici připravit během tří měsíců, je to na ní však vidět,“ píše Klára Čikarová v časopisu Týden. Návštěvníky expozic představujících především socialistické plakáty jsou tak zatím hlavně zahraniční turisté.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *