Artalk.cz

denní tisk 21. 12. 2017

Rekonstrukční práce na hotelu Thermal v Karlových Varech začnou později, než bylo plánováno, informuje Petr Kozohorský v Mladé frontě DNES. Rekonstrukce měla začít koncem letošního roku, kvůli nutnosti vypsat na všechny práce výběrová řízení se ale bude muset odložit. Na kdy přesně ředitelka hotelu Klára Dytrychová nespecifikovala. „Bude to ale co nejdřív. Nikdo nemá zájem práce zdržovat.“

Jana Soukupová v Mladé frontě DNES upozorňuje na novou výstavu v brněnském Domě umění. Výstava je věnována dílu fotografa Karla Otty Hrubého, který je neodmyslitelně spjat s brněnským prostředím, a jedná se o jeho první velkou monografii.

K návštěvě výstavy Předpověď objektu v Galerii Makráč láká čtenáře Lidových novin Pavel Vokatý. Za pozornost podle Vokatého stojí nejenom díla Alžběty Říhové a Zuzany Ondrouškové, ale i samotná galerie. „V době, kdy velká část malířů se svým médiem bojuje (…) je zajímavé se seznámit s pohledem dvou z nich, které se každá vydaly vlastní cestou. A to i přesto, že vědecké pracoviště makromolekulárních chemiků není zrovna při cestě…“

Recenzi na výstavu fotografií Henryho Bonda ze série London Eye v Adolf Loos Apartment and Gallery napsal pro deník Právo Jan Šída. Šída oceňuje, že díky konceptu výstavy, kdy díla nejsou umístěna vedle sebe, ale sestavena do sérií podél celé zdi, vyniká záměr autora zdůraznit všudypřítomnost kamer a absenci soukromí.

Chvalský zámek v Praze hostí u příležitosti stého výročí narození scenáristy, kreslíře a režiséra Jiřího Brdečky výstavu zachycující nejen svět jeho filmových počinů, ale i výtvarné prostředí, kterým se obklopoval v rámci animované tvorby. Koncept výstavy pochází od Terezy Brdečkové, realizace se pak chopili příbuzní Brdečkových spolupracovníků – kurátorem je Adam Hoffmeister, syn Adolfa Hoffmeistera, multimediální instalace měl na starost Matyáš Trnka, vnuk Jiřího Trnky.

Příloha Salon deníku Právo přináší rozhovor Igora Malijevského s fotografem Ivanem Pinkavou. Otázky se týkají například Pinkavovy spolupráce s Allenem Ginsbergem nebo využití malířských předloh ve fotografii. „Anna Fárová mi kdysi říkala, že umělec musí mít odvahu dojít až na okraj propasti – a pak udělat ještě jeden krok. Jestli to přežije, nebo nepřežije, je prý jeho problém, ale jinak jeho umění nemá smysl.“