Artalk.cz

denní tisk 5. 12. 2017

Lidové noviny publikovaly recenzi Filipa Šenka na výstavu fotografií Thomase Strutha v Haus der Kunst v Mnichově. Jelikož se jedná o výstavu retrospektivní, vyzdvihuje na ní Šenk to, co je pro Struthovu tvorbu obecně typické – dokumentární objektivita a chladný odstup. Díky tomuto přístupu autor označuje Strutha za pokračovatele Bernda a Hilly Becherových, konkrétně zmiňuje například sérii Uncoscious Places.

Deník E15 se v dnešním vydání hned třikrát věnuje trhu s uměním. V prvním článku na straně 10 je shrnut pro český trh úspěšný rok 2017, na článek pak navazuje rozhovor Jana Stuchlíka s Martinem Kodlem, majitelem Galerie Kodl. „Nepovažuju se za velkého obchodníka, jsem spíše sběratel. I moji lidé jsou hlavně kunsthistorici. Obchod přichází tak nějak sám. Vždycky jsme z toho překvapení. V každém případě náš byznys plán na příští rok nemá letošní sumy překonávat.“

Jan Stuchlík je autorem i dalšího článku z E15. V něm přibližuje proces vzniku Zlaté slzy českoargentinského umělce Federica Díaze, díla, které se letos 19. listopadu stalo nejdražším dílem žijícího autora, vydraženým na tuzemské aukci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *