Black Hole Generation: Krysí díra

13. 11. 2017Artalk Infoservis

Zveřejňujeme příspěvek a zároveň pozvánku na sérii akcí skupiny Black Hole Generation, která navazuje na jejich manifest publikovaný u příležitosti jejich výstavy Pure Hate. 

BLACK HOLE GENERATION: KRYSÍ DÍRA

Statement:

Manifest BHG 2.0. byl nuda. Ztráta času, omyl, hovadina. Málo radikální, příliš poznamenaný akademickými koncepty. Roste to. Je zjevnou pravdou, že jsme genderově nevyvážení, machističtí narcisové, krutě fašističtí alfa-samci. Dlouho jsme měli v dětském pokojíčku nad postelí napsáno chromem FUCK YOU ALL. Je choré respektovat hypotetická pravidla hry v zápase na život a na smrt. Položme si zcela klíčovou otázku. Toužíme jako jedinci po uznání a respektu? Vycházíme-li z předpokladu, že ano, je velmi důležité vědět od koho toto získat... Na tuto otázku se automaticky nabízí otázka druhá: koho jsme my ochotni respektovat, či dokonce posvětit na autoritu? Chápeme, že akademické prostředí vyžaduje následování vzorů. Akademické prostředí tvoří strukturu, hierarchii a modloslužebnictví. Je jasné, že galerijní provoz ve zdejších podmínkách má své limity. Proto budeme hrát vlastní hru. Není čas lokálně věci měnit. To nestačí. Je to jak křičet do tmy….

BHG 3.0. 

TZ:

BHG: KRYSÍ DÍRA bude série tří eventů, které se uskuteční mimo galerijní prostor. Pociťujeme limity galerijního provozu, a proto se pokusíme alespoň na určitou dobu vymanit ze zaběhlých mechanizmů akademického fungování lokální umělecké scény. Každý z eventů bude pojat jako výstava „Black Hole Generation uvádí”. BHG budou zároveň umělci i kurátoři, kteří budou mít možnost pozvat hosty, umělce, kteří se eventu budou účastnit. Výsledkem budou tři skupinové výstavy na třech odlišných místech nepoznamenaných balastem místního kunsthistorismu. Každé ze zvolených míst je voleno čistě intuitivně a není mu připisován žádný významný místně-politický kontext. Důvodem pro zvolená místa je pouze jejich autenticita a výrazná atmosféra. Akce má za cíl experiment. Budeme manipulovat a stimulovat diváka informacemi, které se budou odehrávat v reálném čase, ale budou zpřístupněny odlišnými způsoby. Poslední dobou se táhne závan maximálního odosobnění skrze přebírání světových tendencí – jak v pracích umělců, tak i jimi posvěcených kurátorů, a následně diváků. Pokusíme se tento fenomén napadnout a zdeformovat.

BHG 3.0.

_MG_4596 copy

Foto: BHG