denní tisk 6. 11. 2017

„Každý by si na této výstavě měl při sledování děl uvědomit, kam až může jakýkoli totalitní systém člověka zavést.“ konstatuje Jan Šída ve své recenzi z deníku Právo na výstavu Utopické vize 1917–2017?! v Galerii Millenium. Výstava vedle sebe umístila jak klasické propragandistické plakáty, tak i díla kritická, odkazující na oficiální estetiku socialismu. Tím bylo docíleno oné zřetelné formulace, kterou Šída oceňuje.

Magdalena Čechlovská upozorňuje čtenáře Hospodářských novin na výstavu kreseb a grafik Pietera Bruegela v Albertině. Výstava představuje prakticky celé spektrum kreslené tvorby tohoto autora – zahrnuje například krajiny, satirické anekdoty i vesnické výjevy – a potrvá do 3. prosince.

V novém vydání časopisu Respekt vychází recenze Jana H. Vitvara na knihu ProLuka pod vršovickým nebem. Kniha je symbolickým rozloučením s pásem zeleně u bydliště Denisy Václavové a Krištofa Kintery v pražských Vršovicích, „prolukou“, kde tento pár pod záštitou Galerie ProLuka pořádal různé výtvarné akce. Prostor totiž před několika měsíci koupil investor a je plánována jeho zástavba.

Další recenzi, tentokrát od Lenky Lindaurové, publikovaly Lidové noviny. Recenzovaným počinem je videoinstalace Manifesto německého fotografa a filmaře Juliana Rosefeldta v Národní galerii. Třináct videí zachycuje stejný počet uměleckých a politických manifestů 20. století, čtených herečkou Cate Blanchett. „Videoplátna oboustranně volně levitují v prostoru a v jednu chvíli divák může sledovat více dějů najednou a vnímat chorál nenaplněných snů v jediném momentu.“ vyzdvihuje Lindaurová.

V Anníně se odehrálo druhé sklářské sympozium a třetí ročník sklářského workshopu, informuje Ladislav Vaindl v Mladé frontě DNES. Sympozium bylo určeno především mladým sklářům z uměleckoprůmyslových škol v Praze a Bratislavě, kteří dostali za úkol vytvořit drobné i větší upomínkové skleněné předměty s náměty Šumavy.