denní tisk 9. 10. 2017

V Jízdárně Pražského hradu byla zahájena výstava Světlo v obraze: Český impresionismus. Jedná se o pravděpodobně největší výstavu českého impresionismu u nás, vystaveno je více než 500 děl od 78 autorů. Představovací článek jí věnovala Eva Vejdělková v deníku Právo, Magdalena Čechlovská v Hospodářských novinách přidala i recenzní zhodnocení. Podle Čechlovské výstava ohromuje svým rozsahem, její koncepce je ale příliš nesrozumitelná a zmatená.

Od 6. do 14. 10. probíhá 22. ročník mezinárodního festivalu 4+4 dny v pohybu. Stěžejním bodem festivalu jsou performativní objekty doplněné výstavou. Lenka Lindaurová si pro svou recenzi v Lidových novinách vybrala právě výstavu s názvem AMIWHATIAMTHINKINGABOUT?. „Přestože se kurátoři snažili o naučnou stezku uměním plnou nových emocí, byl úkol komunikace s dílem nakonec delegován na diváka: hlavním artefaktem výstavy je totiž komplikovaná lešenářská konstrukce (…) kde je divák nucen zdolávat neustálé překážky a kde přes trubky ani nedohlédne na obraz.“

V Pražských galeriích DOX a Tančící dům probíhají v současnosti tři výstavy věnované sklářství – Stanislav Libenský Award 2017, Křehká síla skla a Za hranou skla. Klára Čikarová v novém vydání časopisu Týden vybrala ta nejzajímavější díla i autory z těchto výstav a skrze ně demonstruje současnou situaci českého sklářství, a to v případě mladší i starší generace.

V novém vydání Týdeníku Rozhlas vychází recenze Radima Kopáče na Kinterovu výstavu Nervous Trees. Kopáč vyzdvihuje zejména Kinterovu schopnost „vlastníma rukama, vlastní hlavou“ být zároveň ničitelem i stavitelem, výstava má zachycovat Kinterův přerod z konceptualisty do „stavitele nových světů“. Kopáč pozitivně hodnotí i ekologický, sociální a nacionální podtext výstavy.