denní tisk 12. 9. 2017

Mnichovská galerie Pinakothek der Moderne začátkem léta významně rozšířila svou sbírku děl Anselma Kiefera a věnovala mu v rámci galerie vlastní prostor. Filip Šenk v Lidových novinách seznamuje čtenáře s těmito novými díly, mezi nimiž jsou i kontroverzní fotografie z performance Obsazení z roku 1969, a zasazuje je do kontextu Kieferova uměleckého a filozofického přístupu.

U příležitosti výstavy Joe Machine: Ze stoky ke hvězdám v pražské Art & Event Gallery Černá labuť vychází v deníku Právo rozhovor Šárky Hellerové a Joea Machina. Hellerová se britského umělce ptala především na původ násilných motivů v jeho dílech. „Kreslení byl můj způsob, jak se vyrovnat se strachem a se svým okolím. Později se z jednoduchých kreseb staly malby a můj způsob, jak porozumět vlastnímu světu.“