denní tisk 8. 9. 2017

Kinterově výstavě v Rudolfinu se věnuje Pavel Vokatý v Lidových novinách. Rozruch již teď působí instalace šedesáti zapnutých praček, jejichž vibrace ruší pracovnice České filharmonie o patro níž. „Kintera si vždycky všímal drobností každodenního života a naší role ve světě zahlceném technikou. Tentokrát se ale zahleděl víc pod povrch věcí – krásu začal hledat v jejich vnitřnostech,“ píše Vokatý.

„Výrazné postavě české výtvarné scény se podařilo neutlouct klasický prostor Rudolfina nesourodým čurbesem, ale integrovat ho přirozeně do krajiny z drátů a čipů a propojit ho s laboratoří podivínského botanika, sbírajícího třeba byliny živené motorem oprýskaného peugeotu,“ charakterizuje výstavu Krištofa Kintery Kateřina Farná v Právu.

V Alšově jihočeské galerii je k vidění malá retrospektiva Victora Vasarelyho, kterou připravilo Muzeum umění Olomouc. Zdeněk Brdek se v jihočeské MfDnes ptá: „Je (…) otázkou, jak moc mohou autorovy optické fígle ohromit současného diváka, pro něhož se popkulturní vizuální orgie staly denním chlebem. Nebudou díla klasického op-artu pro vnímatele zhýčkaného digitálními triky poněkud chladná, obyčejná?“ Díla by proto bylo třeba zařadit do širšího kontextu.

Proti možnému zániku zahrady a ateliéru sochařky Hany Wichterlové se postavilo na 1500 lidí z umělecké a kulturní scény. Více ve článku Šárky Kabátové v Lidových novinách, který byl v podstatně rozšířené podobě publikován online.

V broumovském klubu Eden vystavuje grafik a malíř Jan Pohorský, jemuž byla studia výtvarných umění znemožněna za minulého režimu. Článek Štěpánky Tůmové v hradeckém vydání MfDnes shrnuje především umělcův život, připomíná však i jeho surrealistický umělecký projev.