denní tisk 28. 6. 2017

Muzeum hlavního města Prahy připravilo retrospektivní výstavu Vladimíra Boudníka, který proslul vlastním grafickým stylem nazvaný exploatismus: „Jeho podstatou měla být tvorba na základě myšlenkové asociace a schopnosti vybavovat si z libovolných skvrn podle svých vjemů a životních prožitků konkrétní tvary a obrazy,“ píše Dušan Kütner v E15.

Drdova Gallery v Praze nabízí abstraktní z textilních vzorů vycházející díla Markéty Othové a Adély Svobodové. „Ať už to tak Othová se Svobodovou mínily, či ne, na výstavě vnímáme silnou ženskost a intimitu, jako když se holkám díváme pod košili,“ míní Lenka Lindaurová v Lidových novinách. Výstavu hodnotí veskrze pozitivně a její netradiční koncept označuje za brutální.

„Památník nemá společnost rozdělovat, ale stmelovat. Místo aby se problém věcně řešil, vznikla vesnická rvačka,“ sdělil starosta Trutnova Ivan Adamec. Památník 100 let vzniku Československa tak ve městě nevznikne, shodlo se na tom zastupitelstvo. Kontroverze vyvolal především návrh skupiny místních umělců a architektů vystavit plastové srdce s levitujícím lvem, který získal podporu odborné poroty i části veřejnosti. Více v regionální MfDnes.

Jan H. Vitvar napsal monografii Davida Černého. „Vitvar (…) je pro nesnášenlivého výtvarníka zřejmě vítaným posluchačem historek – čehož umí novinář využít. Reportážní popisy vskutku pankáčských, často nepovolených instalací soch, nebo okolností jejich vzniku, jsou tím v knize nejlepším. Ani nevadí, že u většiny z líčených situací Vitvar nemohl být,“ píše Magdalena Čechlovská v Hospodářských novinách. Úskalím knihy je fakt, že je někdy Vitvar spíše tlumočníkem názorů Černého, než jejich vykladačem.