denní tisk 1. 6. 2017

V Literárních novinách vyšel rozhovor s ředitelkou ostravského fotografického festivalu OstravaPhoto 2017 Alexandrou Bočkovou. Tématem druhé ročníku bienální přehlídky je Jinýma očima – mezi jistotou a nejistotou. Bočková rovněž vysvětluje zaměření festivalu, které vyjma výstav nabízí i řadu přednášek a diskuzí: „Interdisciplinarita nám dává smysl, je to přirozené propojení mezi uměním a humanitními vědami. Pevně věřím, že dnes více než kdy jindy, je posláním umění reflektovat společenský vývoj a vyzývat k hlubšímu přemýšlení o souvislostech.“

V deníku Právo byl otištěn krátký rozhovor s galeristkou Lucií Drdovou. Hovořilo se především o účasti Drdova Gallery na festivalu Art Brussels, kde byla představena díla áclava Magida nebo Barbory Kleinhamplové. „Instalace obou umělců byly velice kritické k současnému stavu společnosti, a proto si myslím, že zaznamenaly tak silný ohlas. Náš stánek byl několika médii zařazen mezi nejlepší.“

V Belvederu na Pražském hradě bude otevřena výstava Brazilce Sebastiaoa Salgada. Josef Chuchma ho v Lidových novinách svým významem pro současné umění přirovnává k Aj Wej-wejovi nebo Gerhardu Richterovi. Jedná se o putovní výstavu Genesis představující fotografie přírody s přírodou souznících lidí: „Je to přímá obrana toho, co člověk ještě nestačil na Zemi fatálně pozměnit, poškodit, ne-li zničit.“

Moravskoslezské vydání MfDnes informuje o výstavě návrhů na přestavbu ostravských jatek pro potřeby Galerie PLATO. Dle vyjádření ostravského primátora by měla být rekonstrukce areálu hotová do konce roku 2019. S vítězným návrhem se, dle ankety, ztotožňuje většina města a líbí se i ředitelce Národního památkového ústavu, Naděždě Goryczkové, která se zúčastnila vernisáže.

V Pražském domě v Bruselu vystavuje malíř Jiří Sopko. Při této příležitosti poskytl rozhovor Právu (příloha Café). Mluvilo se jak o Sopkově tvorbě, tak jeho pedagogických zkušenostech a malbě jako takové: „Někteří tvrdí, že malba je mrtvá. Já si myslím, že ji není možné umrtvit. Bude se sice dál měnit, ale zůstane jako skutečně velmi individuální projev.“