denní tisk 21. 4. 2017

V Severočeské galerii výtvarného umění v Litoměřicích vystavuje malíř Richard Konvička. „Jeho obrazy prostupuje napětí, ale přitom mají vyváženou kompozici. Dokáže vystupňovat výraz ostrými barevnými kontrasty a ráznými tahy štětce. Obrazy i kresby mají jasně a přitom volně odstupňovaný rytmus,“ charakterizuje jeho tvorbu Jiří Machalický v Lidových novinách.

V Obecním domě v Praze jsou k vidění díla malíře a světoběžníka Jana Šafránka, který se rád nechává ovlivňovat starými mistry, jejichž obrazy cituje a cvičí tak oko diváka: „Ovšem paměť, tu nám testuje sám malíř. Často totiž cituje sám sebe a posouvá výraz jednoho obrazu tak, že ho ve zmenšené verzi implantuje do kompozice oleje následujícího. My pak marně vzpomínáme, kde jsme už toto téma zahlédli,“ píše Jan Šída v Právu.

V příloze Víkend deníku Právu vyšel obsáhlý článek o litografické dílně otce a syna Boudových. Petr Svorník píše nejen o historii kamenotisku, ale i samotné dílny, která tiskla nebo tiskne díla Adolfa Borna, Cyrila Boudníka nebo Oldřicha Kulhánka.

Tématem Konfrontace Petra Fischera na ČT art bylo sbírání současného českého umění veřejnými institucemi. Hosty byla Magdalena Juříková, ředitelka GHMP a Marek Pokorný, ředitel galerie PLATO v Ostravě.