denní tisk 23. 3. 2017

Dnes bude vernisáží zahájena výstava Adrieny Šimotové A je takové ticho…(II) v českobudějovickém Domě umění. „Kresebné meditace ze souboru A je takové ticho… souvisejí v námětové rovině s věcmi z autorčina ateliéru a domova. Ve svých kresbách se obracela k nádobám, šatům, částem dveří a oken, aby z jejich paměti prostřednictvím dotyků a otisků vyvolávala ozvěny příběhů, na nichž věci měly svůj podíl,“ popisuje kurátor aktuální výstavy Pavel Brunclík pro regionální MfDnes.

Magdalena Čechlovská se v Hospodářských novinách věnuje výstavě o Chartě 77, kterou pro Salmovský palác NG připravil Eugen Brikcius. „Výstava Charta Story na počet místností není nijak veliká. Přesto návštěvník nemá šanci všechen textový a vizuální materiál vstřebat. Je tedy vděčný za katalog, v němž nic podstatného ze Salmovského paláce nechybí.“

Marek Gregor se v časopise Reflex vrací ke Grand Openingu Národní galerie. Věnuje se jak instalaci Aj Wej-weje, která pomohla zařadit galerii i Prahu na mapu světového umění a rozvířit u nás potřebnou diskuzi o uprchlictví, ale za nejlepší projekty Veletržního paláce považuje práce Magdaleny Jetelové a Briana Ena.

Druhý článek Marka Gregora v Reflexu je o výstavě Františka Skály ve Valdštejnské jízdárně NG. Text je poskládán zejména z komentování výstavy samotným autorem: „„V momentě, kdy jsem dostal definitivní termín, jsem udělal – asi během čtrnácti dní – za pomoci ženy Evy model celé Valdštejnské jízdárny v měřítku jedna ku čtyřiceti. Když jsem jim to přinesl do Veletržního paláce, vyhrkli:,Vy už to máte hotové?‘ Divili se, jak jsem rychlej.“