denní tisk 10. 3. 2017

Naďa Klevisová v magazínu ego! Hospodářských novin připomíná, že dnes začíná umělecký veletrh Telaf v Maastrichtu, který tradičně nabídne nejširší možnou škálu umění i starožitností pro velké sběratele i obyčejné návštěvníky: „Nizozemský sběratel čínských hrobových figur z dynastie Ming si tam kupodivu bezvadně popovídá s kýmsi z Francie, kdo hledá Picassovu grafiku, která mu ještě chybí. Vášeň vášni vždycky porozumí.“

V Pátku Lidových novin vyšel rozhovor s Františkem Skálou, jemuž právě začíná výstava ve Valdštejnské jízdárně. Hovořilo se jak o výstavě, kterou pořádá Národní galerie, o touze mít jednou vlastní muzeum nebo o plánované intervenci ve veřejném prostoru Žižkova, která se nakonec nerealizovala (vydlabaný strom ze zámeckého parku ve Veltrusích). Rozhovor se stáčí i na obecné otázky bytí, umění a společnosti. Ptala se Alena Plavcová.

O Skálově výstavě ve Valdštejnské jízdárně obšírně referuje Magdalena Čechlovská v Hospodářských novinách. „Aktuální výstava překvapí všechny, kteří si Skálu spojují s přírodními, zejména dřevěnými materiály. Sochař však stejně rád a momentálně ještě častěji pracuje s laminátem, dráty nebo s plastem zvaným sustamid.“ Barokní prostory jízdárny jsou rozčleněny do jednotlivých pavilonů a celá výstavní síň je vyplněna prakticky až po strop.

V týdeníku Téma vyšel rozhovor s Milanem Caisem (vedla ho Veronika Tardonová) zaměřující se na právě otevřenou výstavu v pražské Ville Pellé. Hovořilo se i o tom, zda je pro Caise důležitější hudba skupiny Tatabojs, jíž je členem, nebo výtvarná tvorba: „Svoji vizuální tvorbu vnímám víc jako meditativní záležitost. Jsem tam sám se sochou, která vzniká pod mýma rukama. V tomhle je to jiné.“

Událostech v kultuře na ČT art informují nejen o vernisáži výstavy Františka Skály, ale i o otevření výstavy Milana Grygara v brněnské Fait Gallery nebo prezentaci české a slovenské architektury z benátského bienále, kterou na pět dní zpřístupní v DOXu.