denní tisk 27. 1. 2017

Hospodářských novinách se Magdalena Čechlovská a Ivan Hartman věnují specifickému odbornému jazyku současného umění, galerií a kurátorů. Důvodem napsání textu bylo především vyjádření odborné poroty CJCH: „Před veřejností, která se zajímá o výtvarnou scénu, ale vyhraněné formulace dělají vycházejícím hvězdám českého umění spíš medvědí službu. Utvrzují v dojmu, že současné umění je nesrozumitelné.“ Oslovení odborníci s tímto názorem buď souhlasí (Fišer, Fajt), nebo si naopak stýskají nad příliš jednoduchým jazykem některých institucí (Pospiszyl) či nepotřebují slovní popis umění vůbec (Kovanda).

V liberecké galerii Prostor 228 vystavuje Petr Písařík. „Jeho práce nejsou k vidění jen v Prostoru 228. Zajímavou realizací z poslední doby je jeho obří vrstvené bílé plátno naproti vstupu do nového podzemního Archeoparku v jihomoravském Pavlově. Rozvíjí motiv nejstarší dochované mapy místní krajiny, kterou pradávný umělec vyryl do mamutího klu,“ píše Naďa Klevisová v magazínu ego!

Druhý ročník festivalu Meeting Brno věnující se německým a židovským dějinám města bude letos v květnu zaměřen například na židovské rodiny továrníků Tugendhatů, Löw-Beerů nebo Stiassnych, jejichž potomci se do města sjedou. Akci řídí spisovatelka Kateřina Tučková, na programu bude architektonické připomenutí Německého domu od kanceláře Chybík/Krištof nebo hudební vystoupení koncipované Kateřinou Šedou. Více v brněnské MfDnes.