denní tisk 13. 1. 2017

V Pátku Lidových novin se v souvislosti s knihou Kmeny 90 vzpomíná na 90. léta. Na svá teenagerská léta vzpomíná Pasta Oner, který uzavírá svůj text větou: „Jsem přesvědčen, že bez živelného graffiti nebude město městem, až jeho nepřítomnost by ukázala, jak absence jedné subkultury ovlivňuje ty další a jak se tenhle křehký a kulturně hodnotný organismus může rozpadnout.“ Lenka Lindaurová, působící tehdy v časopise Umělec se svěřuje, že „Když se mi tehdejší současné výstavy zdály nudné, vymyslela jsem si výstavu i umělce vlastní a publikovala recenzi v nejčtenějším deníku. Publikum mi uvěřilo. (…) Nejrazantnější kritik umělecké scény, vystupující v Umělci pod jménem Karel Vlach, je dnes primátorkou Prahy a tehdejší šéf Rádia Limonádový Joe prodává kuchyně.“

V Paláci Kinských NG vystavuje svou fotografickou sérii nazvanou Buddhovy dcery oficiální fotograf dalajlamy Olivier Adam. Snímky zobrazují život buddhistických mnišek, které musely odejít z Tibetu nebo které se narodily již v indickém či nepálském exilu. „Hlavním cílem výstavy však není prezentovat práce renomovaného francouzského fotografa, ale především získat peníze pro zlepšení životních podmínek Tibeťanek,“ píše Irena Jirků v magazínu ego! Hospodářských novin.

Magdalena Čechlovská se v Hospodářských novinách věnuje průvodci Brnox (po brněnské vyloučené lokalitě na Cejlu), který se spolupracovníky napsala Kateřina Šedá. „Až do poslední stránky si průvodce udržuje vtipný nadhled, s nímž se dá vyprávět o jemných, delikátních i drsných a vulgárních věcech, aniž by autorka odsuzovala, zesměšňovala nebo naopak agitovala.“ Podle Šedá je Bronx spíše než částí města vesnicí a navrhla i několik intervencí, které usnadní zdejším obyvatelům život.