TZ: Suse Weber

Suse Weber / Template//Activation: dynamische Schablone Prag / Polansky Gallery / Praha / 29. 1. - 12. 3. 2016

 

Suse Weber: Template//Activation: dynamische Schablone Prag 

text a kurátorská spolupráce: Jiří Havlíček

29. 1. - 12. 3. 2016

Vernisáž: 29. 1. 2016 v 16,30 - 17 hod / 4,30 - 5 pm

Scéna 1: Dojem katalyzátoru: model divadla Spirála

Scenery 1: Perception of an catalyst: Model of Spirala Theater

Národní galerie, Veletržní palác / National Gallery, Trade Fair

Účastníci:

Suse Weber, prof. ak. arch. Jindřich Smetana, Jiří Havlíček a zástupce společnosti Rozvojové projekty Praha / and proxy of company Rozvojové projekty Praha

Omezená kapacita, prosíme potvrďte svoji účast filip@polanskygallery.com

17,30 - 21 hod / 5,30 - 9 pm

Scéna 2: Úvod do spirálovité soustavy, pražská formace 2015/2016

Scenery 2: Introduction to a Spiral Body Formation Prague 2015/2016

performance Hana Polanská Turečková, Suse Weber

Polansky Gallery, Veletržní 45, Praha 7

Za přítomnosti členů spirálovité formace / Members of the spiral formation will be present

Vzor

Vnitřní měřítka pro vytváření nových vzorů:

Vzor musí být odvozen z osobního prostoru daných skutečností.

Ve svých možnostech jsou postavy tvořeny s otevřeností směřující k novým určením.

Vnitřní posun přinejmenším dvou stálých okolností provázejících zkušenost, částečně vytváří její vlastnosti.

Nezvyklý "mezistav"

Intro

Pro pražskou výstavu jsem zvolila zcela experimentální metodu produkce nového obrazového rámce. Impulsem byl architektonický model divadla, který jsem objevila v loňském roce v Národní Galerii v Praze. Masivní černý válec s vnitřní rampou, která se vine vzhůru a přivádí diváka na jeho místo. Na první pohled se zdálo, že jeviště není od hlediště nijak odděleno.(1) Nicméně po bližším prozkoumání se ukázalo, že se jednalo o omyl. Avšak velmi zajímavý omyl! Dlouhodobě se zabývám výzkumem nových vztahů mezi divákem a obrazovou sochou, jako součást samotného sochařského konceptu.(2) Zvýšenou pozornost věnuji podnětům vycházejícím z možných řešení, jak vystavět znak a převést jej do nové abecedy. To mě přivedlo na nápad vytvořit první spirálovitou formaci, určitou obraznou soustavu, okolo které lze společně vytvářet možnosti a konečný výsledek poté prezentovat. První zkouška spirálovité soustavy proběhla úspěšně. Jako "výchozí prvky" jsem vybrala spoluautory na základě jejich metody umělecké práce a jejich historické zkušenosti.(3) Zaujal mě velmi zvláštní jev: mezi vizualizací času a uměleckými disciplínami

a směry, se nacházejí určité propustné membrány, které se vymykají jakémukoliv současnému obvyklému uspořádání. Zbývalo vytvořit dynamickou soustavu a zjistit, jak by se mohl cizí způsob práce stát vzorem pro ostatní. Zjistit, zda je možné vyvinout zcela novou metodu vytváření předloh pro různé druhy činností

a dovést tyto činnosti ad absurdum. A je vůbec možné považovat takové výstupy za definitivní?

Suse Weber

(1) V roce 1991 vyrostla na základech původního Kruhového panoramtického kina (postaveno na začátku šedesátých let), nová budova divadla Spirála. V roce 2002 stavbu poškodila povodeň a od té doby je budova uzavřena. V současné době se objevily tendence obnovit tento unikátní prostor, ovšem v podobě víceméně standardního divadelního sálu.

(2) Střídání uvnitř vztahového trojúhelníku umělec/socha/divák, jehož kód vytváří přítomné znaky

a symboly (kniha Suse Weber s názvem "Formula: Marionette").

(3) Složení pražské spirálovité formace: Hana Polanská Turečková, Jiří Havlíček, Tomáš Hrůza a Filip Polanský

POLANSKY GALLERY

Veletržní 45, Praha 7

www.polanskygallery.com